כ-100 הרוגים ופצועים בפיגוע התאבדות שאירעה היום (שישי) במהלך תפילת יום השישי במסגד במחוז קונדוז שבצפון-מזרח אפגניסטן, כך נמסר ממשלחת האו"ם למדינה. גורמים בבתי החולים המקומים אמרו כי מספר ההרוגים עשוי לעלות.

סגן מפקד המשטרה המקומית אמר כי "רוב האנשים במסגד נהרגו. ככל הנראה מחבל מתאבד הוא זה שגרם לפיגוע". דובר הטליבאן מסר כי "כוחות מיוחדים של הארגון הגיעו למקום ופתחו בחקירה". 

עמינאללה, עד ראייה שאחיו היה במסגד, סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי "מיד אחרי ששמעתי את הפיצוץ התקשרתי לאחי אבל הוא לא ענה. הלכתי במהירות למסגד ומצאתי אותו שרוע על הרצפה כשהוא חלש ופצוע". עדת ראייה נוספת אמרה כי "זה היה אירוע מאוד מפחיד. שכנים רבים שלנו נהרגו או נפצעו, ביניהן נערה בת 16. שכן נוסף בשנות ה-20 לחייו נהרג גם כן".  



שעות לאחר האירוע, הודיע ארגון הטרור דעאש כי הוא זה שעומד מאחורי המתקפה, שמגיעה לאחר כמה מתקפות טרור בשבועות האחרונים. המתקפה האחרונה אירעה ביום ראשון האחרון, במהלכה חמישה בני אדם ו-11 נוספים נפצעו בפיצוץ במסגד בבירה קאבול במהלך טקס לזכר אמו של דובר הטליבאן. שעות לאחר מכן הודיעו בארגון כי לוחמיו חיסלו תא טרור של דעאש בתגובה. 

המסגד שהיה יעד למתקפת הטרור, משמש את הקהילה המוסלמית השיעית במדינה המהווה כ-19% בלבד מאוכלוסיית אפגניסטן, חלקם משתייכים לבני הזארה, קבוצה אתנית שנרדפה רבות במדינה במשך עשרות שנים. באוקטובר 2017 נהרגו 56 בני אדם ו-55 נפצעו בפיגוע של דעאש במסגד שיעי, ובחודש מאי השנה, נהרגו כ-58 בני אדם, רובן נערות צעירות, בסדרת פיגועים שאירעה בסמיכות לבתי ספר בבירה קאבול.