המיליארדר הישראלי יוסי מימן הלך היום (שבת) לעולמו בגיל 75. טרם ידוע מועד הלוויתו. מימן נולד במחנה עקורים בגרמניה להורים ניצולי שואה מפולין, וגדל בפרו, שאליה היגרה משפחתו כשהיה ילד. הוא למד לתואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת אל-פאסו שבטקסס ולתואר שני באוניברסיטת קורנל שבניו יורק. בתום לימודיו בארצות הברית שב לפרו.

יוסי מימן ז''ל (צילום: נאור רהב)
יוסי מימן ז''ל (צילום: נאור רהב)

מימן עבד בחברת הנפט אקסון מוביל ובסיטי בנק, ובשנת 1971 עלה לישראל. מנישואיו הראשונים למרים, אדריכלית יש למימן שלושה ילדים: אוהד, יואב, ואשת הטלוויזיה ופעילת השמאל נועה מימן. ב-2006 נישא לעורכת הדין הלית בן-ישראל, והתגורר בהרצליה פיתוח.

בשנת 1975 ייסד את חברת "מרחב" העוסקת בפיתוח, מימון וניהול פרויקטים בחקלאות, תקשורת, תחבורה, גז ונפט. הוא כיהן כיו"ר ומועצת המנהלים של החברה, בה עבדו בין היתר ד"ר נמרוד נוביק, יועצו לשעבר של שמעון פרס, ושבתי שביט, לשעבר ראש המוסד.

יוסי מימן ז''ל (צילום: נאור רהב)
יוסי מימן ז''ל (צילום: נאור רהב)

כמו כן, היה יו"ר מועצת המנהלים ונשיא ומנכ"ל "אמפל - אמריקן ישראל קורפוריישן", באמצעות החברות מרחב ואמפל שלט מימן בכ-20.5% מספקית הגז המצרי "EMG". הוא גם כיהן כיו"ר מועצת המנהלים של ערוץ 10. בנוסף, שימש כקונסול כבוד של טורקמניסטן ועד 2015 כיהן גם כקונסול כבוד של פרו בישראל.