המשבר מחריף: החשמל בלבנון קרס היום (שבת) בעקבות משבר הדלק החמור במדינה, ואינו צפוי להתחדש עד לתחילת השבוע הבא. "רשתות החשמל בלבנון הפסיקו עבודתן במהלך שעות הצהרים, ולא סביר שיעבדו לפני יום שני הבא, או למשך כמה ימים", כך נמסר מפיו של גורם בכיר בממשלה. חברות החשמל הרשמיות במדינה אישרו את ההודעה לפיה החשמל בשתי התחנות המרכזיות במדינה, דיר עמאר וזהרני, הופסקו.

חיזבאללה מכניס מיכלית דלק איראנית ללבנון (צילום: רויטרס)

"השבתת תחנות הכוח השפיעה באופן ישיר על יציבות רשת החשמל, עד שהביאה להפסקה מוחלטת, ללא אפשרות לחדש את החשמל", כך נמסר. חברת החשמל תנסה להשתמש באספקת דלק צבאית על מנת לחדש את החשמל באופן זמני, אך הפעולה לא תעשה בטווח הזמן הקרוב, לדברי הגורם הבכיר. רבים מתושבי לבנון נהגו להסתייע לרוב בגנרטורים הפועלים על בסיס דיזל, אך הדבר מספק מענה לטווח הקרוב בלבד.  

לבנון נותרה משותקת לנוכח המשבר הכלכלי שפקד אותה, שהחריף בעקבות התייבשות הדלק המיובא. במקביל לכך, המטבח הלבנוני צנח ב-90% מאז 2019.

כמו כן, לפני כשלושה שבועות קרן החירום הבינלאומית של האו"ם לילדים, יוניסף, קראה לעולם לנקוט בפעולה מיידית כדי שלמעלה מארבעה מיליון בני אדם ברחבי לבנון לא ייאלצו להתמודד עם "מחסור קריטי במים". זאת, במסגרת המשבר החמור בו נמצאת המדינה מבחינה כלכלית וחברתית.