קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ התפטר הערב (שבת) מתפקידו, לאחר שנחשד בקבלת שוחד תמורת סיקור חיובי. ההתפטרות מגיעה ימים ספורים בלבד לאחר פרסום החשדות נגדו. את מקומו צפוי להחליף שר החוץ, אלכסנדר שלנברג.

הוא הכחיש את החשדות, אך הסביר כי הירוקים, ששותפים בקואליציה, החליטו לצאת נגדו והחליט לפרוש כדי למנוע "כאוס". "המדינה חשובה יותר עבורי", אמר.

בהצהרה שמסר הערב קורץ, הוא הבהיר שוב כי הוא דוחה את החשדות נגדו וכי ייאבק על מנת להפריך אותן. אולם הוא הדגיש כי הוא מחויב לוותר על תפקיד הקנצלר מאחר ששותפיו לקואליציה ממפלגת הירוקים יצאו נגדו ובשל האתגרים שעדיין ניצבים בפני הממשלה, כולל העברת התקציב ורפורמת המס.

"זה לא יהיה אחראי להיכנס לחודשים של כאוס או מבוי סתום", אמר קורץ, שהיה אמור להגיע השבוע לביקור בישראל, שבוטל בשל ההתפתחויות הפנימיות. "זה לא צעד קל עבורי. המדינה חשובה יותר ממני. על כן, אני אפנה את דרכי לפתור את המבוי הסתום".

קורץ צפוי להישאר מנהיג מפלגת העם ולשמש יו"ר הסיעה בפרלמנט. הוא ציין כי הוא הודיע לנשיא אלכסנדר ון דר בלן כי הוא מבקש שאת מקומו בתפקיד הקנצלר ימלא שר החוץ, אלכסנדר שלנברג, כפי שסוכם מוקדם יותר בישיבה של מפלגת השלטון. 

ביום רביעי נחקר קורץ במשטרה בחשד לעבירות של שוחד והפרת אמונים. החוקרים אף פשטו על לשכתו והחלו לבצע בה חיפוש. כמו כן, פשיטה דומה התבצעה במשדרי מפלגתו. על פי החשד, משרד האוצר האוסטרי רכש זמן פרסום בכלי תקשורת במדינה, בתמורה לסיקור אוהד של קורץ ומפלגתו. 

 על פי הדיווחים, השוטרים חיפשו נתונים ומסמכים במשרדי דובר העיתונות של קורץ, יוהנס פרישמן, המשמש כקצין התקשורת והיועץ האסטרטגי סטפן שטיין. העיתון Die Presse דיווח כי הפשיטות היו קשורות לעבירות שחיתות אפשריות בפרסום מודעות וסקרי דעת קהל בעיתון היומי "אוסטררייך". עוד נמסר כי פשיטה נוספת התקיימה באחת המחלקות של משרד האוצר.

הקנצלר האוסטרי החל את כהונתו השנייה בינואר 2020, ועמד בראש קואליציה יחד עם מפלגת הירוקים, כחברים זוטרים בה. ממשלתו הקודמת הייתה קואליציה יחד עם מפלגת החירות הימנית הקיצונית, אך זו התפרקה במאי 2019 בגלל שערוריית השחיתות שנקראה "שער איביזה", אז היינץ-כריסטיאן שטראשה נתפס במצלמה כשהוא מציע חוזים ציבוריים בתמורה לעזרה בקמפיין. מאז השערורייה פתחו החוקרים במספר חקירות בנושא שחיתות לכאורה, חלקן פנו לפוליטיקאים בכירים של מפלגת העם כמו שר האוצר גרנו בלומל.