המועמד לראשות השב"כ, ר' בן ה־55, הוא נשוי ואב לשלושה ובוגר תואר שני במינהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד. ר' נחשב לאחד מאנשי המבצעים הבולטים ביותר של השב"כ בשנים האחרונות, ומסלולו בארגון מזכיר את זה של ראש השב"כ היוצא נדב ארגמן.

את השירות הצבאי שלו עשה בסיירת מטכ"ל, ומתפקיד של לוחם ביחידת המבצעים של השב"כ התקדם במהירות במגוון תפקידים - עד שמונה לראש אגף המבצעים לפני כעשור. בשנת 2016, לאחר שהושאל לתפקיד מבצעי במוסד, מונה לראש האג"ם של הארגון, שהיה למעשה התפקיד הבכיר הראשון שלו מחוץ לאגף המבצעי שעליו פיקד.

המכתב שהופץ נגדו התפרסם לראשונה לפני כשלוש שנים בזמן שמונה לתפקיד הסגן, וכעת הופץ פעם נוספת, בניסיון לפגוע במינוי שלו.
לצד היתרונות כאיש מבצעים, יש גם חסרונות: הוא לא נתפס כערביסט ולא עסק בעולמות התוכן הקשורים לחקר המודיעין והפעלת מקורות בשטח - אחד מהתחומים המרכזיים שבהם עוסקים רכזי השב"כ.

אחד האתגרים הגדולים שלו יהיה להוכיח כי גם בתחומים שבהם פחות עסק, בפן הערביסטי, ציר המודיעין והטכנולוגיה - הוא עשוי להביא לקפיצת דרך ביכולות הארגון.

ר' גם יידרש כבר בתקופה הקרובה לדילמה הכבדה כיצד להפעיל את השב"כ כחלק מהמאבק בפשיעה ובנשק הלא חוקי במגזר הערבי. מול היכולות הבלעדיות של השב"כ, יידרש ר' גם להציג קו ברור מול הדרג המדיני, כך שהשב"כ יופעל רק במקומות שבהם יש שיקול ביטחוני מובהק בתפר שבין פלילי לביטחוני.