המתווה שימנע בידודים מתלמידים ביישובים ירוקים יחל לפעול רק ביום שלישי או רביעי, וזאת אף שראש הממשלה נפתלי בנט ומשרד הבריאות סיכמו להתחיל את הפיילוט בנושא כבר היום. הסיבה: הבדיקות הנדרשות לצורך קיום המתווה לא הגיעו עדיין אל הרשויות ואל מנהלי בתי הספר, והחלוקה תחל היום. כדי לקיים את המתווה, שהינו הרחבה של פיילוט "הכיתה הירוקה", נדרשות כ־920 אלף ערכות בדיקות אנטיגן עבור כ־410 אלף תלמידי כיתות א' עד ו'. 

במשרד הבריאות הטילו את האחריות לעיכוב על משרד החינוך. לטענתם, ביום ראשון האחרון הועברו למשרד החינוך 576 אלף ערכות בדיקה לצורך הפיילוט בערים האדומות, שמספיקות לפחות למחר. לדבריהם, רוב הערכות כלל לא נוצלו, ולכן אין מחסור. בדיון שנערך אמש בין מנכ"ל משרד החינוך, מנהל משל"ט הקורונה מטעם משרד הבריאות והממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, סוכם כי משרד הבריאות יתחיל היום בחלוקת הערכות, בהתאם לתחלואה בכל אחת מ־127 הרשויות הירוקות.

לפי המתווה, בכיתה שבה יתגלה חולה מאומת התלמידים יעברו בבדיקת PCR בעמדות פיקוד העורף או בקופות החולים. התלמידים יישארו בבידוד עד לקבלת תשובה שלילית, ולאחרי שזו תתקבל, הם ישובו לכיתות, תוך חובה לבצע בדיקות מהירות באמצעות ערכות אנטיגן למשך שבעה ימים. ביום השביעי הם יעברו שוב בדיקת PCR. לאחר שיקבלו תשובה שלילית - תחזור הכיתה לשגרה.

אם יתגלו ארבעה מאומתים ביום באותה הכיתה - המתווה יופסק. אם מתגלה מאומת נוסף בכיתה, הספירה של שבעת הימים הנדרשים לצורך ביצוע בדיקות תתחיל מחדש מיום החשיפה האחרון למאומת. עבור קיום המתווה הורים יצטרכו לדווח על תוצאות הבדיקות המהירות וכן של בדיקות PCR בפורטל הורים או להציג טופס ידני.

בין היישובים המוגדרים כעת ירוקים: אילת, אריאל, אשדוד, אשקלון, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר סבא, לוד, מודיעין־מכבים־רעות, מטולה, נהריה, נס ציונה, נתניה, פתח תקווה, קריית שמונה, ראשון לציון, רחובות, רמת גן, רמת השרון, רעננה ותל אביב.

במהלך השבוע שעבר דרש בנט מחברי קבינט הקורונה למצוא פתרון לבעיית הבידודים בבתי הספר וציין: "אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למגמת תחלואה יורדת, ומצד שני לא לאפשר הדבקות המוניות. יש כאן איזון עדין, שכן כבר כשחזרה מערכת החינוך לפעילות לאחר חופשת סוכות, יותר מ־100 אלף תלמידים לא חזרו לספסל הלימודים בשל מחויבותם בבידוד".

גורם במשרד הבריאות מתח ביקורת על המהלך ואמר ל"מעריב": "אי אפשר לצאת לפיילוט ולפני שהוא מסתיים כבר להחליט מה נכון. אחרת לא היינו יוצאים לניסיון הזה מלכתחילה. אנחנו עומדים על אלפי מאומתים מדי יום וכבר מבינים שמערכת החינוך מקדמת הדבקה. אני מקווה שלא נשלם על ההחלטה הזו".

ד"ר משה אשכנזי, סגן מנהל בית החולים ספרא לילדים, אמר ל"מעריב": "מודל הכיתה הירוקה שפותח בבית חולים ספרא לילדים בשיתוף מומחי שיבא מאפשר לראשונה זה 19 חודשים למידה רצופה ובטוחה של תלמידי ישראל בעידן הקורונה. המודל מסתמך על בדיקות מהירות שיעילותן טובה לאין שיעור מאלו שפותחו לפני שנה, ועל כך שהסיכון לפספס ילדים חיוביים ירד בצורה משמעותית".