בכנסת ייערך מחר (שני) אירוע השקה חגיגי של השדולה לקידום הסכמי אברהם, בראשות ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) ורות וסרמן לנדה (כחול לבן). האורחים המרכזיים בטקס יהיו ג'ראד קושנר ורעייתו איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ.

קושנר הוא יו"ר שותף למכון אברהם לשלום בארה"ב ביחד עם חיים סבן. בשעתו הוא שימש כיועץ בכיר לנשיא טראמפ ומילא תפקיד מרכזי ביצירת תוכנית השלום של נשיא ארה"ב, הידועה בשם "תוכנית 100 הימים". קושנר גם הנהיג והוביל את השיחות שהולידו את הסכמי אברהם בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות ובחריין.

לטקס מחר בכנסת הוזמן קושנר על ידי ח"כ אקוניס, שסיפר: "פגשתי אותו באירוע ההשקה של מכון הסכמי אברהם בוושינגטון בחודש שעבר. שלחתי לו הזמנה רשמית לטקס חנוכת השדולה שלנו בכנסת, ולשמחתנו הוא נענה בחיוב". איוונקה טראמפ ביקרה בארץ מספר פעמים ביחד עם בעלה. היא נלוותה לביקור הנשיאותי של אביה וגם ביקרה בארץ לרגל חנוכת שגרירות ארה"ב בירושלים.

בטקס ההשקה ישתתפו יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי, שרים, חברי כנסת, שגרירי איחוד האמירויות ובחריין ועוד. כינוס השדולה יעסוק בהעצמת הפוטנציאל הכלכלי והתיירותי, העמקת הקשרים עם מדינות המפרץ וגיבוש הסכמים עתידיים עם מדינות נוספות. בכנסת מדווחים על ביקוש רב להזמנות לאירוע שיתקיים מחר באודיטוריום.

בתוך כך נודע אמש כי מזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלינקן, שר החוץ של איחוד האמירויות השייח' עבדאללה בן זאיד ושר החוץ יאיר לפיד ייפגשו ביום רביעי הקרוב במהלך ביקורו הרשמי לפיד בוושינגטון. השרים ידונו בהתקדמות ביחסי ישראל ואיחוד האמירויות במהלך השנה שחלפה מאז שנחתם הסכם השלום בין המדינות, כמו גם על הזדמנויות נוספות לקידום השלום במזרח התיכון ועל נושאי ביטחון ויציבות אזוריים. בנוסף לפגישה המשולשת יקיים שר החוץ לפיד פגישה בילטראלית עם מזכיר המדינה בלינקן.