סיבה לדאגה?  ד"ר גילת לבני, מומחית למחלות זיהומיות (מרכז שניידר לרפואת ילדים), שוחחה הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחסה להחמרה במצבם של צעירים לאחר החלמתם מקורונה: "תסמונת פימס היא תסמונת שמאפיינת ילדים שחלו בקורונה, חלקם לא יודעים בכלל שהם חלו".

"כאשר אנחנו רואים שהתמונה מתאימה לפימס אנחנו עושים בדיקת דם, ובשלב הזה אם אנחנו רואים שיש נוגדים לקורונה לעיתים זה השלב הראשון שבו אנחנו וההורים יודעים שהילד חלה בקורונה", הוסיפה.

לדבריה, בתחילה התסמינים הם חום גבוה, כאבי בטן ושילשולים,"בשלב הזה זה יכול להיראות כמו כל מחלה זיהומית אחרת, אם הילד לא מרגיש טוב והמצב לא משתפר אז הסנסורים צריכים להידלק. כשמגיעים ילדים עם התסמינים האלו אנחנו בודקים נוגדים לקורונה כדי לדעת האם מדובר בתסמונת הזו, חלק מהילדים מגיעים במצב יותר טוב ומתחילים לטפל בהם".

בתוך כך, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בילדים בוולפסון, ד"ר דיאנה טשר, התייחסה בכאן ב' לתסמונת פוסט קורונה והסבירה כי היא מופיעה בין שבועיים לארבעה לאחר ההידבקות: "התסמינים הם חום גבוה, כאבי בטן, הקאות וחולשה, חלק קטן מהילדים מפתח פגיעה רב מערכתית. החיסון מונע גם את הסיבוכים של הפוסט קורונה".

גם סגן מנהל ביה"ח ספרא לילדים, ד"ר משה אשכנזי, התייחס אתמול בכאן ב' לדברים ואמר כי "התסמונת מזכירה את תסמונת קווסאקי. יש תגובה דלקתית מערכתית קשה ביותר, כל מערכות ההגנה בגוף משתתקות".

אתמול, נער בן 16, שלא התחסן נגד קורונה, נפטר לאחר שלקה בתסמונת פימס. הנער, שסבל מתסמונת פוסט-קורונה הועבר לפני כשבועיים מבית חולים מאיר למרכז שניידר לרפואת ילדים, וחובר למכונת אקמו ביחידה לטיפול נמרץ לב. מבית החולים נמסר: "אנו משתתפים בצערה של המשפחה".

יומיים קודם לכן, תינוקת כבת חצי שנה שפיתחה תסמינים קשים של פוסט קורונה, הועברה מבית החולים יוספטל באילת אל בית החולים ספרא לילדים שבמרכז הרפואי שיבא. עם הגעתה לשם, היא חוברה אל מכונת לב ריאה (אקמו). מצבה של התינוקת מוגדר קשה מאוד והיא מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ ילדים.