שר המודיעין אלעזר שטרן עורר הבוקר (ראשון) סערה כשהודה בראיון ב-103FM כי גרס תלונות אנונימיות על הטרדות מיניות שהגיעו אליו כראש אכ"א. שטרן התייחס לסוגיית התלונה האנונימית נגד ר' המועמד לתפקיד ראש השב"כ, ואמר כי "אנשים שיש להם דברים להגיד על אחרים, צריכים לדבר גלויות. אסור לתת יד לתרבות האנונימיות. אני לא חושב שעל חשבון עידוד התלונה על מה שבאמת נעשה, אנו יכולים לתת לזה יד".

בעקבות הראיון והסערה שנוצרה, פרסם שטרן הבהרה ובה כתב כי מעולם לא אמר שתלונות על הטרדות מיניות נגרסו. "בהמשך לפרסום ולמען הסר ספק אני מבקש להבהיר באופן ברור וחד משמעי: כאדם, כאב לבנות, כמפקד וכנבחר ציבור בז עמוקות לכל מטריד מינית וסבור שהחברה הישראלית ומערכת אכיפת החוק מחוייבת באפס סבלנות בנושא מהותי זה. בתפקידי כמפקד, כקצין חינוך ראשי וכראש אכ״א בצה״ל, פעלתי בהתאם לרוח זו קלה כחמורה. בראיון הבוקר ביקשתי להביע עמדה המתנגדת לתרבות של מכתבים אנונימים כמכשיר לסגירת חשבונות ולסיכול מינויים בכירים כפי שאכן הביעה זאת הועדה למינוי בכירים. תלונות על הטרדה מינית נבדקו תמיד לעומקן תחת פיקודי ולא נאמר על ידי בשום שלב שתלונות על הטרדה מינית נגרסו".

שטרן נחשב למועמד המוביל להתמנות ליו"ר הסוכנות היהודית הבא, ונהנה מתמיכת מפלגת יש עתיד וככל הנראה גם ראש הממשלה נפתלי בנט. בעקבות דבריו, הופצה ברשת עצומה הקוראת למנוע את מועמדותו ליו"ר הסוכנות.

יו"ר נעמת, חגית פאר, הביעה זעם על דברי שטרן: "בושה וחרפה שזה המסר שבוחר להעביר הבוקר שר בממשלה לציבור בישראל. יש להזכיר לכבוד השר שהחוק במדינת ישראל מחייב לבדוק תלונות בעניין הטרדה מינית - גם אנונימיות. כדאי לבדוק היטב מה בדיוק גרס השר שטרן בתפקידו כראש אכ״א. יש לבדוק כל תלונה, גם אם היא אנונימית, קל וחומר בנושאים רגישים הקשורים להטרדות מיניות. עצם הבדיקה אין משמעותה הטלת אשמה על מישהו ומי שאין לו מה להסתיר לא יחשוש מבירור עובדות. במקום לשמש דוגמא חיובית- השר שטרן מתגאה במדיניות חשוכה".

ח"כ גבי לסקי (מרצ) אמרה בעקבות הדברים כי "כל גוף ציבורי מחויב לבדוק תלונות על הטרדות  מיניות, גם כאשר הגיעו בעילום שם. נכון שאופן שהגשת תלונה באופן זה פוגע ביעילות של בדיקת התלונה, אך יחד עם זאת, חייבים לקחת בחשבון שמדובר במקומות עם היררכיה ולרוב ללא מרחב בטוח להגשת תלונה. השאיפה צריכה להיות לייצר מרחב בטוח להגשת תלונות כדי שמתלוננות ומתלוננים לא יזדקקו לאנונימיות, אך עד שזה ייקרה יש לאפשר להגיש תלונה באופן אנונימי ולבדוק אותה כפי שכל גוף ציבורי מחויב לעשות".

יו״ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח״כ עאידה תומא-סלימאן, אמרה כי "הגיע הזמן שגברים בעמדות חזקות יבינו שכשאישה מתלוננת על גבר חזק היא מסכנת את עתידה כולו, והופכת למטרה אפשרית לעוד הטרדות ולהכפשות. ‏תלונות אנונימיות צריכות להיבדק בקפדנות ובזהירות. אבל הן חייבות להיבדק".

בעקבות הדברים נמתחה על שטרן ביקורת חריפה ברשתות החברתיות וגולשים גם לעגו לדברים שאמר.