ריי ביטון, יו"ר "מרשם", ארגון המתמחים, התייחסה היום (שני) בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM למחאת המתמחים. בהתייחס לפגישתה עם השר הורוביץ, ביטון אמרה "אינני אשת בשורות, כי אנחנו קיווינו שיהיה סוג של משא ומתן ושנוכל לשבת על המתווה, על הפרטים ולראות אם מצליחים להגיע להסדר. אך לצערי לא כך התנהלה הפגישה".

ביטון אמרה כי "זו הייתה שיחה באווירה נעימה, שמעו את הצד שלנו, אבל לא באמת היה דיון בפרטים ולא נעשה ניסיון למצוא מתווה שיחול גם עלינו. נאמר לנו שייקחו את זה אחורה וינסו לחשוב על זה, אבל אנחנו לא יוצאים עם בשורה אמיתית, לא בצורה של משא ומתן".

יו"ר "מרשם" הוסיפה: "שציפינו שיהיה תהליך, שיעבדו בשיתפוף פעולה איתנו, לא ציפינו שהמצב יסלים כל כך לפני שידברו איתנו. יש תהליך שאפשר לעשות, הפתרון די פשוט. הפתרון שאנחנו מבקשים ישים, הם יכולים לעבוד איתו, רק צריך לפתוח את הראש והלב".

לדברי ביטון, "אנחנו עומדים בדעתנו על הרחבת המתווה לפנימיות והמיונים בכל הארץ. מה שעומד בבסיס המחלוקת זה עניין התקציב שאנחנו מנסים לראות איך לפתור את זה. הצענו הצעות ישימות וכולם הבינו שמדובר בהצעות ישימות".

ביטון נשאלה מדוע יש מתמחים שלא מצטרפים למאבק וענתה כי "רוב הרופאים הם חלק מהמאבק, יש חלק שייקחו חלק ברמה הפרקטית ויגישו מכתבי פיטורים ויש כאלה שלא. האנשים האלה בעצם עובדים תחת המנהלים שלהם, שהם גם אחראים עליהם בארגון הרופאים, זה עיוות קשה. הם חוששים, לגמרי".

סייעה בעריכת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm