ראש הממשלה, נפתלי בנט, נאם הבוקר (שני) בכנס העיתון "מקור ראשון" ברמת הגולן. בנט הכריז על תוכנית ממשלתית שתוצג בקרוב להגדלת ההתיישבות ברמת הגולן, וכן התייחס לאירועים הביטחוניים בגבול הצפוני.

"אי אפשר לדבר על הגולן מבלי לדבר על הנעשה מעבר לגבול. כבר עשור שסוריה לא יודעת יציבות. אנחנו עוקבים מקרוב אחר זיקתה לאיראן. איראן חותרת להקים עוד שלוחה ועוד צבא ליד הגבול. אנחנו נמשיך לפעול מתי והיכן שנדרש כדי לקפל את הנוכחות האיראנית בסוריה. לאיראן אין מה לחפש בסוריה. ההרפתקאה הזו שלהם על הגבול הצפוני שלנו צריכה להסתיים. הזוועות שמתרחשות בסוריה בעשור האחרון שכנעו רבים בעולם שעדיף שחבל הארץ היפה הזה יהיה בידי מדינת ישראל. אך גם במצב שיכול לקרות, שבו העולם ישנה כיוון, אין לזה קשר לעמדתנו. רמת הגולן ישראלית - נקודה", אמר בנט.

"לפני שלוש שנים הכיר הממשל האמריקאי הקודם ברמת הגולן כחלק ממדינת ישראל, תפישה שאומצה גם בממשל הנוכחי. בחברה הישראלית יש הסכמה רחבה על הגולן, אך הוא רחוק מאוד ממיצוי הפוטנציאל שגלום בו. בעידן שמאפשר עבודה מרחוק צריכה להיות נהירה המונית לרמת הגולן ואנחנו בממשלה צריכים לאפשר זאת למי שרוצה לבנות פה את חייו. כולנו מבינים שפיתוח ההתיישבות ברמת הגולן הוא אינטרס ראשון במעלה", הוסיף.

"הכפלת ההתיישבות ברמת הגולן היא היעד של ממשלת ישראל. בעוד שישה שבועות נקיים פה ישיבת ממשלה ובה נאשר תוכנית לאומית לרמת הגולן. מטרתנו להכפיל את מספר התושבים", המשיך בנט.