המתווה לביטול בידוד תלמידים ביישובים ירוקים, שאותו הורה בנט לקדם בשבוע שעבר, צפוי לצאת לדרך בגני הילדים כבר ביום רביעי הקרוב, כך נודע למעריב.

ביום רביעי האחרון דרש ראש הממשלה מחברי קבינט הקורונה למצוא פתרון להקדמת הפטור מבידודים לתלמידים בערים ירוקות. "רוצה לתת שקט נפשי להורים, לסיים את תקופת חוסר הוודאות", כך הבהיר.

ראש הממשלה הדגיש כי העיקרון המנחה הוא לבצע בדיקות במקום להכניס לבידודים, המקשים על הורים לצאת לעבודה ולשלוח את ילדיהם למסגרות החינוך. "אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למגמת תחלואה יורדת, ומצד שני לא לאפשר הדבקות המוניות. יש כאן איזון עדין", ציין.

קבינט הקורונה (צילום: מרק ישראל סלם)
קבינט הקורונה (צילום: מרק ישראל סלם)

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בירכה על דרישת ראש הממשלה והוסיפה גם היא כי יש להחיל את מודל הכיתה הירוקה לצמצום בידודי התלמידים באופן מיידי כדי להקל על ההורים והתלמידים.

בתחילת החודש דווח בחדשות 12 כי כ-30 מיליון ערכות בדיקה מהירה יחולקו באמצע אוקטובר, כאשר כל משפחה תקבל 20 בדיקות חינם עבור כל ילד מתחת לגיל 12. בערים ירוקות יתקיים יום בדיקה אחד בשבוע, ובאדומות - שתיים. בכיתה בה יתגלה תלמיד מאומת ייערכו בדיקות יומיות.

שכן, כבר כשחזרה מערכת החינוך לפעילות לאחר חופשת חג הסוכות, יותר מ־100 אלף תלמידים לא חזרו לספסל הלימודים, בשל מחויבותם בבידוד.