שר החוץ, יאיר לפיד, נאם היום (שני), בטקס השקת השדולה להסכמי אברהם, בנוכחות ג'ראד קושנר ואיוונקה טראמפ. לפיד אמר כי "הסכמי אברהם יכנסו להיסטוריה כאחד הרגעים שבהם בני האדם בחרו בחיים. הממשלה החדשה בישראל לא רק קיבלה וחיבקה את הסכמי אברהם, היא לקחה אותה קדימה. הפכה אותם למנוף של מציאות חדשה: כלכלית, בטחונית ומדינית".

"אני מנצל את ההזדמנות הזו כדי לקרוא מפה גם לפלסטינים, גם לאזרחי כל אומה ערבית – פנינו לשלום. עם ישראל לא שב למולדתו העתיקה כדי להילחם, אלא כדי לבנות פה חיים של שגשוג ושכנות טובה. השלום הוא לא פשרה, הוא ההחלטה הנחרצת ביותר שאנחנו יכולים לקבל. השלום הוא לא חולשה הוא מגלם בתוכו את כל עוצמתה של הרוח האנושית. מלחמה היא כניעה לכל מה שרע בנו, השלום הוא נצחונו של כל מה שטוב בנו", הוסיף. 

בהמשך, קרא לפיד למדינות ערביות נוספות להצטרף להסכמי אברהם ואמר: "מפה בירת ישראל החופשית ירושלים, אני אומר לכל אויבינו. אם תאסרו עלינו מלחמה – תפסידו. אנחנו חזקים יותר ממה שאתם משערים, נחושים יותר ממה שאתם חושבים, מוכנים להקריב יותר ממה שאתם מאמינים. אם במקום זה תחליטו להצטרף להסכמי אברהם, להביא לעמים שלכם שגשוג, מקומות עבודה, תרבות של קידמה והצלחה – ידנו מושטת אליכם. בואו נעשה את זה ביחד".

שר הביטחון בני גנץ נשא דברים אף הוא ואמר כי "כדי שמדינת ישראל תוכל להגיע להסכמי שלום ולהרחיב אותם, היא חייבת להישאר המדינה החזקה ביותר במזרח התיכון, כך אנחנו פועלים וכך לנצח נמשיך לפעול. העובדה שמנענו מהלך חד צדדי של סיפוח איפשרה לחזון של הסכמי אברהם להתממש ולפרוץ קדימה, אני שמח מאד שהסכמי השלום האלו נחתמו ואני בטוח שהם יורחבו ויהיו מנוע של שינוי במזרח התיכון, משום שיש פה שלום בין עמים".

הוא הוסיף כי "אסור לנו לשכוח את הסכמי השלום החשובים עם מצרים וירדן, שהם נכס של מדינת ישראל, יש לנו את החובה לפתח את כלל הסכמי השלום ולהמשיך לחתור גם לשלום עם הפלסטינים. בימים אלו אנו פועלים בכדי לחזק גם את שיתופי הפעולה הביטחוניים בין המדינות החתומות על הסכמי אברהם לבין מדינת ישראל".

גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נאם בטקס, ואמר: "כל עוד אמרו שאי אפשר לעשות שלום עם העולם הערבי בלי לעשות שלום עם הפלסטינים, לא היינו יכולים לעשות שלום. שברנו את הוטו הפלסטיני והבאנו ארבעה הסכמי שלום היסטוריים, הסכמי אברהם".