כבכל שבוע, מפלגות הכנסת יגיעו היום (שני) למשכן, ויערכו ישיבות סיעה. השבוע, בשל סערת הדברים שאמר השר לענייני מודיעין אלעזר שטרן, מפלגת יש עתיד הודיעה כי ישיבתה תהיה סגורה לתקשורת.

שר הבריאות ניצן הורוביץ פתח את דבריו בהתייחסות למחאת המתמחים בתחום ברפואה ומסר: "מרחו את כולם. לא הביאו אנשים ולא הביאו תקציבים. אני עושה מהלך גודל וחשוב שמתחיל בפריפריה, בעשר מחלקות ויתקדם לכל המתמחים בארץ. אנחנו עושים את זה כך כי יש מחסור ברופאים בארץ. אנחנו מגדילים את המקום בפקולטות ומביאים רופאים. אנחנו מתחילים בקיצור התורניויות זה יקרה כבר בתחילת השנה הקרובה".

לאחר מכן הוא התייחס לאלעזר שטרן וטען: "אנחנו אומרים אפס סובלנות להטרדות מיניות, גם תלונה אנונימית צריכה להיבדק. לא קל להתלונן, עד שהתלונה מתבררת את ממשיכה לעבוד עם אותו אדם. מה שאמר שטרן הוא פסול, אני מקווה שכל תלונה בצה"ל נבדקה".

הראשונה לקיים הצהרה בפתח ישיבת סיעתה הייתה שרת התחבורה מרב מיכאלי, אשר התייחסה לחשיפתה של קולט אביטל על הטרדה שעברה מידיו של נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס ז"ל: "הטרדה מינית היא על סדר היום. גם האמירה של קולט אביטל על שמעון פרס וגם מה ששטרן אמר. אני תמיד מאמינה לנפגעות, לקולט אביטל. מתסכל לגלות שגברים שאת מעריכה מאוד פגעו בנשים". 

היא אף התייחסה לאמירותיו של שטרן וטענה כי "גם הדברים הגדולים שעשה אדם לא מקזז את הדברים הקשים שעשה שפוגעים בנשים. גם השר שטרן, שאני מבינה שכוונותיו לא רעות, צריך להבין שהאמירות פוגעות, לא מבחינת PC, אלא הן בבסיס השאלה האם אנחנו מאמינות לנפגעות ועושות מה שאנחנו יכולות כדי לאפשר שהחברה לא תהיה חממה לפגיעה מינית. זו המחויבות שלנו, חייבים לעשות את זה בכל דרך ובכל זירה".