לאחר כחצי שנה ויותר מ-30 ימים של עדויות הסתיימה עדותו של מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה - העד הראשון בתיק 4000. העד הבא שנקרא להעיד הוא אבירם אלעד, העורך הראשי של וואלה! לשעבר שמשמש כיום כמנכ"ל חדשות 13.

הוא נחקר על ידי עורכת הדין יהודית תירוש, ראש צוות תיק 4000 בפרקליטות מיסוי וכלכלה, וסיפר כי הגיע לוואלה! ב-2011, אחרי שהעורך הראשי אז - גדי להב, הציע לו את התפקיד. "פגשתי את ישועה שהסביר לי שוואלה! במצבה מאוד מצומצמת ביכולת שלה לעשות עיתונות לבד ומסתמכת על כלי תקשורת אחרים, והוא אמר שבכוונתו לגייס עוד אנשים ולהקים מערכת חדשות אמיתית ועצמאית", אמר.

אלעד אמר כי מנכ"ל וואלה! לשעבר הבהיר בפני בכירי המערכת באותה תקופה כי שאול אלוביץ' זקוק לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "הוא צייר לנו תמונה ברורה שאלוביץ' צריך את עזרת רה"מ בהחלטות רגולטוריות, ולכן עלינו מוטלת המשימה לעשות דברים שיועילו לראש הממשלה", אמר.

כאשר נשאל עד כמה הסביר ישועה את הבקשות שלו להתערב, השיב:"ההתערבות הייתה די ברורה לטובת רה"מ נתניהו. היו עוד התערבויות אבל אין ספק שבכמות, במסה ובאיכות, בירידה לפרטים, ההתערבות לטובתו הייתה ברורה מאוד". בית המשפט: "באיזו דרך?". אבירם: "בכל דרך אפשרית".

אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"בכל המקרים שאילן (ישועה) ביקש לשנות דברים הבענו התנגדות", אמר אלעד. "לא הבאנו בתחילה מאיפה זה מגיע, למה הוא מתערב בעבודה עיתונאית. זה הרי לא תפקידו. אחר כך הבנו שזה באמת קשור למה שאמרתי קודם. הוא הביע בחלק מהזמן אי שביעות רצון שצריך לעשות את זה, הוא אמר שגם מבחינתו זה לא טוב אבל זה חשוב לקבוצה וזה חשוב לוואלה!, ולכן חשוב לשתף פעולה עם זה". לדברי אלעד, "במצב עניינים תקין המנכ"ל לא צריך להתערב בכלל".