השר לשעבר יולי אדלשטיין הודיע הערב (שני) בריאיון בחדשות 12 כי בכוונתו להתמודד על ראשות תנועת הליכוד מול יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. הוא אף אמר כי "עם נתניהו נישאר תמיד באופוזיציה". 

"החלטתי להתמודד לראשות התנועה כי הממשלה הנוכחית פשוט מסוכנת למדינת ישראל, אנחנו ארבע פעמים עשינו בחירות, ארבע פעמים הליכוד היא הסיעה הגדולה בפער בכנסת וארבע פעמים לא הצלחנו להקים ממשלה לאומית בראשות הליכוד. אז אם לא נעשה חשבון נפש בבית, אנחנו נישאר באופוזיציה לשנים ארוכות". 

על כך שנתניהו עדיין מביא למעלה מ-30 מנדטים בסקרים אמר: "כבר היו סקרים. הבחירה האמיתית של חברי הליכוד לא תהיה ביני לבין נתניהו, היא תהיה ביני לבין לפיד. הגיע הזמן להחליף דיסקט. הוא היה ראש ממשלה טוב, אבל אינו יכול להיבחר עוד. נתניהו ארבע פעמים נכשל בהרכבת הממשלה, איך פתאום יצליח בפעם החמישית? העובדות מדברות בעד עצמן". 

"גם בסקרים המחמיאים ביותר אנחנו לא מגיעים ל-61 המנדטים הנכספים אז זה לא רק עניין של מנדטים. ודרך אגב, מי אמר שצריך בחירות? גם בכנסת הנוכחית יש יותר מ-70 מנדטים של המחנה הלאומי ואני סמוך ובטוח כשיהיו פריימריז ואני אעמוד בראשות תנועת הליכוד אז נצליח בלי בחירות להרכיב ממשלה לאומית. אנחנו מדברים עם נתניהו הרבה הוא וודאי מכיר את הכוונות שלי, אני דורש לקיים פריימריז בהקדם האפשרי כדי שנוכל לחזור לשלטון". 

אדלשטיין הוסיף: "אני יודע שלא יהיו פריימריז בשבוע הבא אבל מקווה שבחודשים הקרובים כן יתקיימו. המחנה הלאומי הוא הרוב בכנסת, הבוחר רצה אותנו בשלטון. אני מאוד שמח שנשארתי בליכוד, צו המצפון שלי להתמודד לנצח ולהוביל את התנועה. אני לא מתכוון לזרוק בוץ על אף אחד מהמתמודדים, מבטיח לך שאחרי שאבחר לא יהיה שלטון יחיד, כולנו נהיה ביחד".

עוד אמר: "בשום מקרה לא אפרוש מהליכוד, אני מקווה ששאר המתמודדים יצהירו כך".

מסביבת נתניהו נמסר בתגובה לדברים: "הליכוד היא מפלגה דמוקרטית. בנימין נתניהו נבחר שוב לראשות הליכוד ברוב עצום של 72.5% רק לפני פחות משנתיים. כל מי שמעוניין להתמודד על ההנהגה מוזמן לעשות זאת בפריימריז".

לאחר מכן, מסרה לשכתו של ח"כ אדלשטיין כי "בעקבות פניות כתבים לפרסומים חשוב לנו לשוב על הדברים שנאמרו הערב - אין לאדלשטיין שום כוונה להתחיל לזרוק בוץ או לקיים קמפיין שלילי".

עוד נאמר כי "קמפיין השמצות רק יפגע בליכוד. המטרה של אדלשטיין היא לנצח בפריימריס כדי למנוע מלפיד, מרצ וחבריהם להמשיך ולהוביל את ישראל למדיניות שמאל מסוכנת ולהחזיר את המחנה הלאומית לשלטון  בראשות הליכוד. חייבים להבין - אין יותר זמן למשחקים ולכשלונות: זה או יולי או לפיד". 

בתגובה לכך, חבר הכנסת שלמה קרעי, בן מפלגתו, כינה את אדלשטיין "חתרן", וכתב: "חיפשתם מי יערוק לממשלת ההונאה? קיבלתם. בעיצומו של מאבק בממשלה האנטי ציונית הראשונה, יולי יורה בנגמ"ש. זה אותו יולי שהתפטר מתפקידו במקום להיאבק בעריצות הבג"צ, זה אותו יולי שאיפשר במייל חשאי את דיון החסינות נגד נתניהו -חתרן נשאר חתרן... וזה אותו יולי שנתניהו ינצח בעז"ה בנוק אאוט".