חברת הכנסת מירי רגב התראיינה הבוקר (שלישי) ברשת כאן ב', על מנת להתייחס להצהרתו של יולי אדלשטיין מאמש, לפיה הוא מתכוון לאתגר את שלטונו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ולהתמודד מולו על ראשות הליכוד. "העם הוא זה שצריך לקבוע ולבחור, כשהליכודניקים בוחרים, נתניהו נבחר פעם אחר פעם", אמרה השרה לשעבר.

רגב הוסיפה פנייה לאדלשטיין וטענה כי "ליולי אני אומרת, יש פריימריז שהליכודניקים יגידו את דעתם בצורה ברורה ויבחרו מי ינהיג אותם בבחירות הבאות, שאני מקווה שיגיעו בקרוב, אחרי שנפיל את הממשלה המסוכנת הזו". היא אף התייחסה לאפשרות שתתמודד בעצמה על ראשות הליכוד, כפי שהצהירה בתקופה האחרונה והבהירה: "אשאר בליכוד, אתמודד על ראשות המפלגה ביום שאחרי פרישת נתניהו".

יולי אדלשטיין (צילום: מירי שמעונוביץ', לע''מ)
יולי אדלשטיין (צילום: מירי שמעונוביץ', לע''מ)

"המהלך שהובילו בנט סער ואיילת נועד להפיל את הימין. הם הביאו לממשלת שמאל בתוך זה שירו בנגמ"ש והפילו את הימין. יש 120 אלף מתפקדים שיבחרו את הטוב ביותר", הוסיפה רגב.

בנוסף, חברת הכנסת נשאלה על הצעת החוק של חברה לסיעה, ח"כ דודי אמסלם, אשר תגביל את המימון הפרטי של מתמודדים בפריימריז, והסבירה כי היא תומכת בהצעה: "הצעד הוא נכון. בעבר,  מי שרצה להתמודד היה צריך להשיג תורמים והיו כאלו עם וכאלו בלי, ההצעה תייצר שיוויון הזדמנויות באפשרות להיבחר לכנסת. החוק לא מדבר רק על ניר ברקת, בעבר היה גם את ארקדי גאידמק למשל, חייבים שתהיה הוגנות בפריימריז. אני מעריכה את ברקת, הוא איש ערכי שיכול להבין את הרציונל של שיוויונית והוגנות מאחורי החוק".

לסיום, רגב תקפה את השר לענייני מודיעין אלעזר שטרן,  על רקע אמירותיו כי גרס תלונות אנונימיות שהגיעו ללשכתו כראש אכ"א. חברת הכנסת, אשר עמדה בעבר במוקד הסערה בעקבות אמירה אחרת של שטרן נגדה, אמרה כי היא אינה מבינה מדוע שטרן עדיין אוחז בתפקידו: "הוא לא מתאים לתפקיד ציבורי. האמירה שלו מעוררת בי זעם, כמו גם בחלק גדול מהציבור. הדברים שהוא אמר שעשה כראש אכ"א, זה מזעזע. עשית דבר כזה? לפחות תשתוק, מה אתה מתהדר בזה?".

"כרגע יש שני אלעזר שטרן, האחד שאמר בקולו שגרס ואחד שאומר אחר כך שלא גרס. כבר יש שתי עדויות של חיילות מבה"ד 1 שטוענות שאיים עליהן שלא יתלוננו, ההתנהלות שלו לא ערכית ולא מוסרית. אני גם רוצה לשאול, איפה כל חברות הכנסת שרצו להצטלם עם שירה איסקוב? איפה אלו שמדברות בלשון נקבה? איפה כל אלו שמדברות בעד זכויות נשים?", סיימה רגב.

ח"כ שלמה קרעי: "אין לי ספק שאדלשטיין יערוק"

בתוך כך, גם ח"כ שלמה קרעי התייחס הבוקר בריאיון לתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM להודעתו של אדלשטיין ואמר כי "שמורה לו הזכות להתמודד בפריימריז, אך אני לא מסכים עם הטענות שלו. בגלל שיש מי ששונא את נתניהו שנאה אישית, המחנה הלאומי יתפשט מערכיו?".

קרעי הבהיר כי מבחינתו, חברי הכנסת בליכוד לא אמורים "לירות בתוך הנגמ"ש": "אנחנו באמצע קרב. אדלשטיין לא נכנס לוועדה אחת במשך ארבעה חודשים. איפה הוא היה למען הציבור? אין לי ספק שהוא יכול להיות עריק לממשלה, לא יודע אם זה יקרה לפני או אחרי אישור התקציב, אבל בקואליציה יתנו לו כל מה שיבקש, אחרי מה שגדעון סער וזאב אלקין עשו, אין לי אמונה באף אחד".

חבר הכנסת המשיך לתקוף את אדלשטיין והשווה את הסיטואציה בכנסת לשדה קרב: "תארו לכם שבאמצע קרב יקום חייל ויגיד לחברים שעם המפקד הזה לא יצליחו לנצח. יש פה קרב, האופוזיציה נאבקת בדורסנות של הקואליציה. אין פה שאלה של טובת נתניהו".