כולנו מכירים את התחושה של רעב בשעה מאוחרת, רגע לפני שהולכים לישון. הבעיה היא שאנחנו יודעים שזה לא תמיד בריא לאכול כ"כ מאוחר ועלול לגרום לביות כמו כאבי בטן. אז מה עושים? ד"ר מאיה רוזמן הסבירה בתוכניתה ב-103FM מה כדאי לאכול לפני השינה כדי שגם לא נחוש רעבים, וגם לא תכאב לנו הבטן.

"יש לי בעיה, אני כל היום לא רעבה, אני מתחילה לאכול רק בשעה 15:00 ארוחת בוקר ואז אני אוכלת דייסה, ואוכלת עוד סנדוויץ', משהו קטן בערב אבל מתחיל לי הבעיות בלילה, אני כל הזמן רעבה בשעה 22:00-23:00 ואני מתאפקת ולא אוכלת כי אני יודעת שזה לא בריא. אפשר לאכול בלילה?"
את יודעת שכמעט כל יום יש לי את המחשבה הזאת?

"אני ממש מתה מרעב".
מתה מרעב זה לא טוב וכדאי לך לאכול משהו. אבל נגיד אתמול בשעה 19:30 התלבטתי כי ידעתי שאם אוכל סלט תכאב לי הבטן

"נכון באמת כואבת לי הבטן אם אני אוכלת בלילה. עוד שאלה - אם אני אוכלת בלילה זה גורם בבוקר ליותר יציאות?"
יש סיכוי שכן.

"זה מה שקורה לי, בגלל זה הפסקתי כי אני פוחדת".
לא טוב ללכת לישון מתה מרעב כמו שלאכול סלט ענק זה לא טוב גם.

"לא, לא. אני לא יכולה, אני גם סובלת מכאבי בטן".
הפתרון הוא לאכול משהו קטן וקל הכי שאפשר לעיכול שלא מעיק על הקיבה ומערכת העיכול למשל דייסת שיבולת שועל מ-4-3 כפות על בסיס מים לאל חלב, קינמון, צ'יה, כפית קוקוס זה גם חם וגם משביע ולא יפריע לשינה ולא יגרום לשום תופעות.

"מעולה מעולה".
למשל, אפשר לאכול אם את אוהבת יוגורט קטן עם פרטי כמו בננה שהיא רכה וקלה לעיכול.

"אני מתחילה להיות רעבה ב-23:00 ממש".
אם את משלבת את זה עם חלבון שקדים או יוגורט אין בעיה.

יש לי עוד שאלה, אני לוקחת נורמלקס וגם שמן פשתן, זה יכול לגרום ליציאות מרובות?"
זה רק כדי למנוע עצירות.

"כי יש לי בעיות אם אני לא לוקחת יש לי בעיות אחרות".
לא. תורידי את זה. להרבה אנשים זה עושה יותר בעיות מאשר עוזר

"מה אפשר במקום?"
אני אסביר לך מה זה, זה סוג של סוכרים שלא יכולים להיספג מהמעיים אל הגוף, ומה עושה סוכר שנשאר במעיים? יש לו ערך אוסמוטי, הוא רוצה שיבואו לשם נוזלים כדי לדלל אותו אז זה מושך נוזלים מהגוף. זה אמור לעשות קצת שלשול או פעולת מעיים מסוימת באנשים שבעיקר לא שותים מספיק מים, אבל בנוסף לזה יש חיידקים שכן אוהבים את הסוכר הזה, וחיידקים מסוימים שאנחנו לא רוצים כל כך אוהבים את זה ומתחילים להתפתח, להתרבות ולשגשג כי יש להם מלא אוכל ועלול להיות מצב שהם יוצרים אוויר וזה עושה גזים. זה לא מתאים לכולם הסוג הזה של טיפול נגד עצירות ואם את מתארת שזה עושה לך כל מיני דברים אז או להפחית מאוד או למצוא משהו אחר. אני מציעה לך להתחיל להוסיף יותר מים במשך היום, תעשי לך תזכורות בטלפון, תמלאי לך בקבוקים ותגמרי אותם וזה יכול להיות הרבה יותר בריא וטוב מהסוכרים הלא נספגים האלה.

"יש תחליף לזה?"
חוץ ממים שנתחיל איתו את יכולה לנסות סיבים תזונתיים שמפחיתים סיכון לסרטן המעי הגס, סוכרת וכולסטרול שנקרא פסיליום, הם מתנפחים בגוף פי 20, תתחילי עם כפית אחת בתוך יוגורט או שתייה או דייסה ולשתות כוס מים אחרי זה ליום, אחרי שבוע תעברי ל-2 כפיות ליום ונראה לי זה יספיק במקרה שלך.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm