"אם בעתיד מישהו אחר ינהיג את הליכוד - הכל פתוח": סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער השתתף הבוקר (שלישי) בפאנל בוועידת הג'רוזלם פוסט בירושלים, והתייחס לחקיקה שתימנע לאדם שהואשם לכהן בתפקיד ראש הממשלה, לחוק הגבלת הכהונה, לדבריו של חבר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) ואף הציע עצמו כמועמד עתידי לראשות הממשלה.

"הבחירות האחרונות היו בסך הכל לפני חצי שנה, והמאמצים שעשינו בכך שהקמנו מפלגה חדשה היו במטרה למנוע כניסה למערכת בחירות רביעית בתוך שנתיים", פתח סער את דבריו, "זה נבע מהתופעה שאדם שהואשם בפלילים, מנהל את המדינה. באופן תיאורטי, יכולים להיות לכך הרבה טיעונים מוצדקים, אבל זה די ברור שזה מצב ששם את האדם שבשלטון בעמדה שבה הוא מעדיף את טובתו האישית".

"מכיוון שאנחנו לא בבחירות עכשיו, אני לא יודע מתי או אם בכלל חוק להגבלת כהונת ראש ממשלה יחוקק", המשיך, "אני לא מתכוון להעביר חוק שיהיה תקף רק לכנסת הנוכחית. אנחנו הולכים לחוקק לקראת הכנסת ה-25 והלאה. הכל פתוח. ראשי עיר לא יכולים להמשיך לכהן תחת כתב אישום, שרים לא יכולים לכהן תחת כתב אישום, גם סגני שרים. ההתנגדות לחוק כזה היא פרסונלית והמוטיבציה לחקיקה כזו היא להביא ערך צודק".

כשנשאל האם יצטרף לממשלת ימין במידה ובנימין נתניהו יעזוב את ראשות הליכוד, ענה סער: "אנו מחויבים להסכמים עליהם חתמנו. אם בליכוד יעמידו מועמד אחר בראש המפלגה, הם יהיו שותפים טבעיים, ולא רק לתקווה חדשה בלבד. עם מנהיגים אחרים, הכל פתוח. אנחנו לא היינו רחוקים מהליכוד בתפיסות האידאולוגיות שלה, לפני שהפכה למפלגה של איש אחד. אם בעתיד מישהו אחר ינהיג את המפלגה הזו, הכל יהיה פתוח".

שר המשפטים גדעון סער בוועידת ג'רוזלם פוסט (צילום: אבשלום ששוני)
שר המשפטים גדעון סער בוועידת ג'רוזלם פוסט (צילום: אבשלום ששוני)

"רואה את עצמי מתמודד לראשות הממשלה"

"אני חושב שכשיולי אדלשטיין אומר 'להמשיך עם נתניהו משמעו להבטיח שהליכוד תישאר באופוזיציה', הוא צודק", התייחס יו"ר תקווה חדשה לראיון שהעניק אמש שר הבריאות לשעבר מהליכוד בחדשות 12. "אני אמרתי בעבר שנתניהו לא יהיה מסוגל להקים ממשלה". כשנשאל האם הוא רואה את עצמו מועמד ריאלי לתפקיד ראש הממשלה בעתיד, השיב שר המשפטים: "לחלוטין כן".

סער התייחס במישור הביטחוני למתקפות המנע שמבצע צה"ל נגד מטרות חיזבאללה ואיראן: "לא שיניתי את דעתי בנושא מהעבר. אני מאמין שעליי לשכנע גם את הקולגות שלי בקואליציה בכך. זו שאלה טובה לאן זה יכול להוביל, אבל גם - איך תיראה המלחמה הבאה אם לא נפעל? אם יהיו ברשותם מספר לא מבוטל של טילים מדויקים?".

על האלימות בחברה הערבית אמר: "אנחנו יכולים לאתגר הזה. זה משהו שנזרק מתחת לשטיח שנים רבות, הוזנח, והיום אנחנו רואים את זה על פני השטח. מתחת לפני השטח פועלים ארגוני פשיעה חזקים בחברה הערבית. אני דוחף לחקיקה שתסדיר את הנושא, שתיתן לכוחות הביטחון ולמשטרה יכולות להתמודד עם הסוגיה".

"רק אתמול בלילה סיימנו לעבוד על חוק שנועד לגרום לצמצום החזקת נשק וסחר בנשק. ביום ראשון אביא את לוועדת השרים לחקיקה חוק שייתן כוח נוסף למשטרה בחיפוש במקרים מסוימים, גם ללא צו מבית המשפט כשיש חשש מאלימות חמורה. הם חושבים שאפשר להשמיד ראיות", הוסיף.

לגבי האפשרות שתוקם קונסוליה אמריקאית במזרח ירושלים אמר השר: "לא נאשר את זה בשום אופן. אני רוצה להיות ברור - אנחנו מתנגדים לזה. אם לא נתנגד לזה עכשיו, ותהיה דעה אחרת בקואליציה לאחר העברת התקציב, אנחנו נתנגד לזה במאה אחוז". סער השיב כי הוא שוחח עם ראש הממשלה נפתלי בנט בנושא מספר פעמים וכי השניים "באותו עמוד בנושא". הוא הסביר: "אני חושב שהמילה שלנו בנושא צריכה להיות מכובדת על ידי שאר הקואליציה".