מי שעוד לא מכורה עלולה להתבלבל ולחשוב שהמותג Stella and Lori נקרא על שמן של שתי המעצבות, אך הוא קרוי על שמות שתי הסבתות של ורד בלנק גריזים וזוהר בלנק קמה. מדובר באחיות שהחליטו לפני למעלה מעשור שהן משלבות את חייהן המקצועיים יחד והקימו מותג שהיה מוקדש תחילה לתיקים וארנקים, ובהמשך הצטרפו אליו גם בגדים, ומאז הפך לאחד השמות השגורים בפני הפאשניסטות. אם תציצו לארוניותיהם של מאיה ורטהיימר, נטע ברזלי, נועה קירל, קרן מור, יובל שרף, דורין אטיאס וסלביות נוספות- תמצאו שם לא מעט פריטים שלהן.

סטלה ולורי  (צילום: דור שרון)
סטלה ולורי (צילום: דור שרון)

הן גדלו בתל אביב למשפחה בת 3 אחיות, אך טרגדיה פקדה את המשפחה כשהאחות הבכורה נפטרה ממחלה. הן מספרות כי תמיד ידעו שיאחדו כוחות ויהיו שותפות, על אף שורד למדה אדריכלות וזוהר מנהל עסקים. "ידענו שמה שאנחנו נעשה בחיים מורכב משלושה דברים עיקריים: הוא יכלול יצירה ועיצוב, עסקים עצמאיים  וכמובן שנעשה את זה ביחד ונהיה שותפות" הן מעידות. "בשנת 2010 לאחר לידת בנה הבכור של זוהר החלטנו לצאת להרפתקאה המשותפת שלנו, נרשמנו ללימודי עיצוב תיקים בבית הספר הגילדה - ולראשונה עשינו משהו שבאמת חלמנו לעשות וביחד. תוך זמן קצר (תוך כדי הקורס) עצבנו את הארנקים הראשונים שלנו ובנינו לאט את המותג.

סטלה ולורי  (צילום: דור שרון)
סטלה ולורי (צילום: דור שרון)

"מאז ומתמיד אהבנו אסתטיקה וחיפשנו אותה בכל דבר, החל מכל ארוחה משפחתית שבישלנו ביחד וכלה במה שתמיד בחרנו ללבוש, התשוקה לעיצוב וליופי (מבלי סגידה לאידאלים כאלה ואחרים כי אנו מאמינות שהוא נמצא בכל מקום ודווקא לא במושלם) תמיד הייתה שם וליוותה ומלווה את חיינו. כשהקמנו את המותג בחרנו לקרוא לו על שמן של הסבתות שלנו משני הצדדים. שתיהן נשים שעלו מאירופה והשאירו עלינו חותם חזק".

Stella and Lori  (צילום: דור שרון)
Stella and Lori (צילום: דור שרון)

הקולקציות שלהן מורכבות מפריטי וואן סייז (למעט מכנסיים) מתוך אידיאולוגיה- "אנחנו אוהבות את העובדה שאותו הפריט מתאים למגוון רחב של נשים - מכאן שבדרך כלל רוב הפריטים מתאימים ל 36-46". 

הקולקציה הנוכחית, חורף 2022, שואבת השראה מעולמות חופשות הסקי של שנות ה 50-60.  "חופשת חורף מושלגת הייתה מנת חלקם של בעלי המאה בלבד, לצד החופשות התפתחה תרבות שלמה - של מה אוכלים, מה שותים, מה עושים בשעות הפנאי של אחרי הסקי ובעיקר מה לובשים. לקחנו את הביטוי Apres Ski - ונשארנו עם ה Apres. כל מה שקורה אחרי. אחרי סקי, אחרי קורונה, אחרי..."

הקולקציה החדשה מורכבת ממגוון רחב של דגמים - שמלות, חולצות, וסטים, בלייזרים, מכנסיים וסווטשירטים. הכוח שלהן טמון גם בעובדה שהן מעצבות ומייצרות המון הדפסים ודיטיילים מקוריים, כך שהלקוחה שלהן מקבלת משהו ייחודי שאין במקומות אחרים.

Stella and Lori  (צילום: דור שרון)
Stella and Lori (צילום: דור שרון)

ואם כבר הזכרנו את הקורונה, שגרמה ללא מעט מעצבים ישראליים לסגור את עסקיהם, אי אפשר להתעלם מאיך שהשתיים צלחו את האתגר. "הקורונה בהחלט הייתה אתגר חדש לפיצוח, החנות הפיזית נסגרה לחודשים ארוכים ונאלצנו למצוא את הדרך לעבוד רק דרך חנות האון ליין. למזלנו - זה עבד, חנות האון ליין ממש פרחה ואנחנו התמקצענו יותר ויותר בשיווק הדיגטילי והתקשורת עם הלקוחות בעיקר דרך האינסטגרם. להיות בעלות עסק זו דרך מלאה באתגרים קטנים וגדולים שאנו פותרות יום יום".

ואם באתגרים עסקינן- לא יכולתי להתעלם שבכל זאת מדובר בשתי נשים צעירות עם סה"כ 5 ילדים קטנטנים ועסק. איך משלבים את זה?

"זה בהחלט אתגר נוסף" הן צוחקות אך מהר מאוד מרצינות, "מבחינתנו העסק שלנו מאפשר לנו להיות גם אימהות ב 100% וגם לנהל את העסק שלנו, אין כל כך הפרדה בין העסק לבית - זה אחד. העובדה שאנחנו אחיות והילדים אחת של השנייה הם כמו הילדים של כל אחת מאיתנו - מאפשרים לנו חופש פעולה מלא. כמובן שישי רגעים קשים כי העסק שלנו הוא כמו עוד ילד ונמצא אצלנו בראש ובלב 24 שעות ביממה- אבל מסתדרים".

טווח מחירים: 390 – 1450 ש"ח 

איפה קונים? בחנות באייבשיץ 10 מתחם בזל תל אביב, ואון ליין כמובן stellaandlori.com