"בזכות מאמץ גדול שעשינו": ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, דיבר היום (שלישי) בוועידת הג'רוזלם פוסט בירושלים על התקרבותה של איראן לנשק גרעיני, על המאמצים הביטחוניים שננקטו על ידי ישראל בשנים האחרונות כדי למנוע ממנה יכולות אסטרטגיות כאלו ועל הסכמי השלום ששינו את יחסי הכוחות במזרח התיכון.

"דברים מוזרים קרו באיראן, ואני לא יכול להגיב עליהם", התחיל כהן את דבריו. "לגבי הדברים שקורים היום, יש לי דעה שונה. אני חושב שבסוף היום איראן לא קרובה להגיע לנשק גרעיני כלשהו. היא לא קרובה יותר מאשר בעבר, וזה בזכות מאמץ גדול שעשינו", הסגיר ראש המוסד לשעבר. "ישראל תמיד תגן על עצמה. אם איראן בסוף תבחר בנתיב הלא נכון, ישראל תצטרך להגיב".

"אני חושב שיש להם תמיכה קטנה יותר למה שהם עושים מאשר בעבר", אמר עוד. "נצטרך לפתח יכולות שיאפשרו לנו להיות עצמאיים בשביל לעשות מה שישראל כבר עשתה בעבר בעיראק ובסוריה. אני חושב שהסכם הגרעין חייב להיות בסופו של דבר מנוסח לגמרי מחדש, ולא רק בנושא אחד".

יוסי כהן בוועידת הג'רוזלם פוסט (צילום: אבשלום ששוני)
יוסי כהן בוועידת הג'רוזלם פוסט (צילום: אבשלום ששוני)

"אני לא פוליטיקאי"

כשנשאל מה הוא חושב על הממשלה, השיב כי הוא "לא יודע אם הוא האדם לענות על זה". על האפשרות שירוץ לראשות תנועת הליכוד אמר כהן: "אני לא פוליטיקאי, אני איש עסקים". 

על הסכמי אברהם ששינו את תצורת היחסים בין מדינות המפרץ לשאר המזרח התיכון, אמר: "אני חושב שהנורמליזציה הייתה אחד הצעדים החשובים ביותר בהיסטוריה של המזרח התיכון. הם עזרו להרחיק את הרעים ולעבוד עם המדינות הטובות. אני מקווה שהגל הזה יימשך. לחתום על הסכמים עם המדינות האלה זה לא פחות מנס. אני מתפלל שזה יימשך. זה לא מודרני יותר להיות ביחסים לא טובים עם ישראל".