אתר התרבות הצפון קוראני, "אריראנג מארי", טען היום (שלישי) כי הסדרה הדרום קוריאנית "משחק הדיונון" חושפת את המציאות הקפיטליסטית של דרום קוריאה, שם "שחיתות ונבלות לא מוסריות הן דבר שבשגרה", כך לדבריו. בהמשך ציין האתר מספר ביקורות של מבקרי קולנוע דרום קוראנים שאמרו כי סדרת הטלוויזיה הפופולרית מציגה "חברה לא שוויונית שבה מתייחסים לאנשים עניים כאל שחמט לעשירים".

עוד נטען במאמר שפורסם באתר הצפון קוראני כי הסדרה "גורמת לאנשים להבין את המציאות העגומה של החברה הדרום בדרום קוריאה שבה בני אדם מונעים לתחרות קיצונית ובכך אנושיותם נמחקת".

משחקי הדיונון (צילום: באדיבות נטפליקס)
משחקי הדיונון (צילום: באדיבות נטפליקס)


ביקורת זו מגיעה לאחר שהמשטר בצפון קוריאה הטיל עונשי מאסר וקנס נוקשים נגד כל מי שנתפס צורך 'בידור דרום קוריאני' או מאמץ לחייו את אורח החיים בדרום קוריאה. החוק שכונה "חוק המחשבה האנטי-ריאקציוני" הוטל בסוף השנה שעברה ומאפשר להטיל בין היתר עונש של 15 שנה במחנות עבודה. 

כמו כן, התרבות הדרום קוריאה נחשבת למוקצת אצל שכנתה מצפון. בחודש מרץ האחרון אותו אתר כינה את כוכבי הפופ הדרום קוריאנים (K-Pop) כ-"עבדים של החברות הגדולות ובעלי חיים אומללים". בחודש פברואר אשתקד עיתון תעמולה צפון קוראני היוצא לאור ביפן שיבח את טקס פרסי האוסקר על הענקת הפרס לסרט הדרום קוריאני "פרזיטים" וכינה אותו יצירת מופת "שחשפה את המציאות במדינה". 

"משחקי הדיונון" מתמקדת בתחרות בה משתתפים אנשים משולי החברה הנדרשים לשחק משחקי ילדות תמורת אפשרות לזכות בסכום עתק. משתתף שנפסל במהלך המשחק מוצא להורג. לסדרה תשעה פרקים והיא זכתה להצלחה רבה ברחבי העולם ואף דורגה במקום הראשון בתכנים הנצפים של האתר ב־90 מדינות בעולם, בהן ישראל.