לאחר הסערה סביב התבטאותו: שר המודיעין אלעזר שטרן, פרסם היום (שלישי) פוסט נוקב בעמוד הפייסבוק שלו, בו הודיע כי על בסיס "האווירה שנוצרה" סביב דבריו בראיון ל-103FM, יסיר את מועמדותו לראשות הסוכנות היהודית. 

הוא פתח את דבריו באומרו: "47 שנים אני מגויס לשירות הציבורי הישראלי. חייל של העם היהודי, לוחם ישראלי. מחויב לצה"ל, לחברה הישראלית ולעם היהודי, מחויב לערכים ולמטרות אותם קידמתי כל חיי, בכל תפקיד בו נקראתי לשרת או התנדבתי אליו".

"יזמתי וקידמתי מפעלים חברתיים", סיפר, "מהגיור ו'קורס נתיב'; דרך מערך תרומת מח העצם הצבאי ועד 'עדים במדים'; מסמך 'יעוד וייחוד' המגדיר את תפקידו החינוכי והחברתי של צה״ל מול החברה הישראלית והעם היהודי; הקרן לרווחת ניצולי השואה שבראשה עמדתי והפרויקט הלאומי לעולי אתיופיה".



הוא הוסיף, לנוכח הסערה שנוצרה מאז סיפר בראיון כיצד גרס בעברו, כראש אכ"א תלונות אנונימיות על הטרדות מיניות: "אני לא תמיד פוליטיקלי קורקט ולא תמיד מתנסח היטב. אבל תמיד נאמן לאמת, לערכיי ולעשיית טוב. כך גם כאשר יצאתי בראיון נגד העוול שנגרם בתהליך מינויו של ראש השב״כ הנכנס".

בסיכום דבריו, הודיע: "עם זאת, באווירה שנוצרה, איני מוצא לנכון להעמיד את עצמי כרגע לבחירה לראשות 'הסוכנות היהודית'. אני עושה זאת בידיים נקיות ובלב שלם ויודע שכל שנותיי, עברי ומעשי מעידים על דרכי".

הוא ביקש את סליחתו מאלו שנפגעו מדבריו וציין: "אמשיך לפעול ככל יכולתי, בכל מקום בו אהיה, להבטחת עתיד טוב יותר למדינת ישראל ולעם היהודי".

יו"ר הסוכנות היהודית המכהן, יעקב חגואל, התייחס בוועידת ג'רוזלם פוסט לפרישתו של אלעזר שטרן: "אני מכבד את החלטתו של השר אלעזר שטרן, ואין לי ספק שהוועדה שיש לי את הזכות לעמוד בראשה תבחר את המועמד או המועמדת הטובים ביותר שינהיגו את הסוכנות היהודית. דיברנו בשעה האחרונה, הוא עדכן אותי על ההחלטה שלו. אני מכבד את ההחלטה".