שר הביטחון, בני גנץ, התייחס היום (שני) בנאום מיוחד בוועידה העשירית של ג'רוזלם פוסט לאיום האיראני, ואמר כי "פיתחנו כלים טכנולוגיים ותפעוליים שיבטיחו את ביטחוננו נגד איראן גרעינית".

"אני שמח להיות פה ולסגור את האירוע הזה", אמר גנץ בפתח נאום הסיום של הכנס. "אני מקווה שאשאיר חומר למחשבה. הוועידה הזו נקראת 'העתיד הוא עכשיו', כלומר עלינו לחדש היום על מנת להתמודד עם האתגרים של מחר. שינויי אקלים, איומי סייבר ומגיפות נראים כמו אתגרי העתיד, אבל שריפות, מדיה חברתית וקורונה הראו לנו אחרת. זה נכון גם לגבי ביטחון. כאשר אנו דנים בביטחון ישראל, עלינו לזכור את ההיסטוריה של המדינה היהודית. מדינה קטנטנה שקמה מאפר השואה, שעמדה בפני התקפות מאז עצמאותה. מאז הקמתה, ישראל הוכיחה כי הצורך הוא אם לכל החדשנות. בתגובה לאיומי ביטחון מתמידים, כאשר רקטות וטילים משוגרים אלינו, פיתחנו הגנה קרקעית פורצת דרך רב שכבתית". 

"היום אנו נעים בנחישות ומקבלים החלטות, תוך מניעת פגיעה באזרחים משני הצדדים", הוסיף גנץ. "במבט על העתיד, כבר התחלנו לפתח יכולות לייזר כמו גם לוחמה אלקטרונית. אנו מתחדשים גם בתחום הסייבר. אנו מפסיקים כל הזמן את הניסיונות לפגוע באזרחי ישראל. עלינו תמיד להישאר שני צעדים קדימה, לשלב יכולות אזרחיות וצבאיות ולעצור טרור. זה חיוני לביטחון ישראל ואינטרס משותף עם השותפים הקרובים ביותר שלנו, ולכן אנו עוסקים כל הזמן בלמידה. דוגמה נוספת לחדשנות בצבא היא השימוש שלנו בבינה מלאכותית".

לדברי שר הביטחון, "העולם נחלק לשלושה: מי שמחדש, מי שגונב חדשנות ומי שמתנגד לחדשנות. ארצות הברית היא מובילה עולמית בתחום החדשנות הביטחונית. לשם השוואה, מדינות כמו איראן ופקודיה משתמשות בהנדסה הפוכה ובריגול תעשייתי כדי לפרק טכנולוגיות מערביות. יש כאלה שמשתמשים בחדשנות לטוב וכאלה לרע. איראן אמורה להפוך להגמוניה אזורית. היא רודפת אחר נשק גרעיני תוך ביצוע פיגועים אלימים, שיבוש הסחר הבינלאומי ופגיעה ביציבות האזורית. לאויבינו אין ערך לחיי אדם. הם מכוונים לאזרחי ישראל. בצד השני של המטבע ישנה ישראל שפיתחה תחמושת מדויקת על מנת לבצע פעולות מדויקות, להגן על אזרחיה ולמזער נזקים ביטחוניים".

את דבריו חתם באומרו: "שיתוף פעולה מקדם יצירתיות, שיתוף מידע וחדשנות. מצד שני, יש מדינות שבוחרות להתבודד בדרגות שונות. כאשר מסתכלים על מגמות מנוגדות אלה, על כל מדינה לבחור היכן היא עומדת. ישראל עדיין נמצאת תחת איום קיומי מתמיד כאשר איראן נמצאת בראש סדר היום שלנו. פיתחנו כלים טכנולוגיים ותפעוליים שיבטיחו את ביטחוננו נגד איראן גרעינית. אני קורא לקהילה הבינלאומית לנקוט עמדה. אני אומר את זה כי איראן היא אתגר עולמי ראשון במעלה. לבסוף, אני קורא לכולם לזכור: לא משנה לאילו פריצות דרך אנו מגיעים, בסופו של יום, חדשנות צריכה להיות עבור אנשינו. עלינו לחפש התקדמות טכנולוגית וביטחון בכל כוחנו, מבלי לנצל ולרדוף אחרי שלום ואחדות".