"פסטיבל קולנוע דרום", אירוע הקולנוע של בית הספר לאומנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר, ייערך בסינמטק שדרות בתאריכים 17-21 לאוקטובר. באי הפסטיבל, שחוגג 20 שנות פעילות, יוכלו להנות משלל סרטי בוגרי המכללה, סרטים בינלאומיים בהקרנות בכורה ומהסרטים הישראלים הכי בולטים של השנה. 

אירוע הפתיחה: הקרנה מיוחדת של "מחברות שחורות" של שלומי אלקבץ

הסרט הדוקומנטרי של שלומי אלקבץ על אחותו המנוחה רונית אלקבץ כבר הספיק לרגש את הקהל בפסטיבל "קאן" היוקרתי ולזכות בפרס התיעודי בפסטיבל ירושלים. במהלך אירוע הפתיחה של "פסטיבל קולנוע דרום" יוקרן הסרט ויוסר הלוט לרחוב על שמה של השחקנית האגדית שמתה לאחר מלחמה במחלת הסרטן. הסרט, שמחולק לשני חלקים ואורכו 208 דקות, מורכב מיומני וידאו אינטימיים של האחים שאחראים לטרילוגיה הכי חשובה בקולנוע הישראלי. מי שיפספס את אירוע הפתיחה יוכל לתפוס את ההקרנה החוזרת של הסרט בשעה 21:00 באותו יום.

מחווה לסרטיו של ארי פולמן וכיתת אומן עם הבמאי 

ארי פולמן הוא לא רק אחד הבמאים הגדולים שיצאו מישראל, הוא גם אחד קולות המגוונים והייחודיים של הקולנוע העולמי. במסגרת הפסטיבל השנה יוקרנו רוב סרטיו של הבמאי, בהם "קלרה הקדושה", המועמד לאוסקר וזוכה גלובוס הזהב "ואלס עם באשיר", "כנס העתידנים" וסרטו החדש ביותר "איפה אנה פרנק".

בנוסף לכך, מי שרוצה הצצה לאחד מעבודותיו המוקדמות והמיוחדות של פולמן, מומלץ מאוד לתפוס את הקרנת "החומר שממנו עשויה האהבה". מדובר בפנינה טלוויזיונית נדירה בעלת חמישה פרקים שיצר פולמן ב-2004, משלבת אנימציה ודוקו ומנבאת במידה רבה את הכיוון הקולנועי שאליו יפנה פולמן בהמשך הקריירה שלו. 

פולמן ינכח בעצמו בפסטיבל וינחה כיתת אומן, בה ידבר על אודות דרכו המקצועית ומרכזיותה של האנימציה ביצירתו הקולנועית.

הסרטים הישראלים המדוברים של השנה

"ויהי בוקר", הסרט החדש של ערן קולירין, כבר הספיק לספק שערוריות גם בפסטיבל "קאן" וגם בטקס פרסי אופיר, בו זכה בפרס הסרט הטוב ביותר. מי שידרים השנה יוכל לראות את הסרט, שמבוסס על ספרו של סייד קשוע, לפני שיופץ מסחרית בבתי הקולנוע בארץ.



בנוסף לכך, הסרטים שזכו במשותף בפרס הגדול בפסטיבל ירושלים, "מישהו יאהב מישהו" של הדס ארויה ו"הסירו דאגה מלבכם" של תום שובל, יוקרנו גם הם במסגרת הפסטיבל הדרומי. את הפסטיבל יסגור באירוע הנעילה הסרט "השחיין", עליו זכה השחקן עומר פרלמן בפרס המשחק בפסטיבל ירושלים.

סרטי ביכורים מכל העולם 

את הסרטים של הבמאים האלה תוכלו להגיד שראיתם לפני שהם התפרסמו. במסגרת הפסטיבל יוקרנו חמישה סרטי ביכורים של השמות העולים בקולנוע הבינלאומי. אני באופן אישי ממליץ על "הצנזורית" - סרט אימה פסיכולוגי של הבמאית פראנו ביילי-בונד, המתרחש בבריטניה של שנות השמונים.

הדמות הראשית רואה סרטי "סלאשר" אלימים ומדממים למחייתה ומדרגת אותם ולעתים אף מוציאה אותם מהחוק. השעות של הצפייה בחומרים הקשים גורמים לה לאבד אחיזה במציאות ולא להבדיל בין הסרט למתרחש בחיים האמיתיים. סרט שהוא כולו מחווה לסרטי האימה של שנות השבעים והשמונים, בייחוד סרטיהם של דריו ארג'נטו ודייויד קרוננברג. מומלץ לכל מי שיש לו חיבה ועניין בסרטי ז'אנר. אנחנו עוד נשמע על הבמאית הזאת.