נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונלד ס. לאודר, לקח חלק בכנס השנתי העשירי של הג'רוזלם פוסט במוזיאון הסובלנות ירושלים. בנאום שהוקלט מראש ושודר במהלך הכנס, הצהיר לאודר כי ישראל נמצאת במצב המסוכן ביותר בכל תולדותיה. "במשך עשרות שנים" אמר לאודר, "ניסו אויבי ישראל להביס אותה פוליטית, והיום הם מצליחים".

 עוד ציין, כי אנשים רבים ברחבי העולם מאמנים לשקרים ולעיוותים שמפיצים אויבי ישראל – לכך שישראל היא מדינת אפרטהייד החוטאת בפשעים כנגד האנושות. בהתייחסו לגינויה של ישראל בתגובתה לירי רקטות החמאס, בחודש מאי האחרון, אמר לאודר: "רק ישראל זוכה לביקורת על כך שהיא עושה מה שכל מדינה אחרת על פני כדור הארץ היתה עושה למען אזרחיה – הגנה על עמה".  

 לאודר ציין, כי גם בארה"ב כמה מחברי הקונגרס צידדו בתנועת ה BDS וניסו לגרום להפסקת מימון פרויקט כיפת ברזל. "אחת הפוליטיקאיות החזקות ביותר באמריקה, ננסי פלוסי, לא יכולה לשלוט בזרוע האנטי-ישראלית של מפלגתה" אמר והוסיף, כי האנטישמיות בדמות הערות אנטי-ישראליות מתפשטת במהירות במכללות, באוניברסיטאות ובתקשורת. 

לדעתו של לאודר, על מדינת ישראל להקים משרד לדיפלומטיה ציבורית הפועל למען ההסברה, וזאת על מנת להתמודד עם האיומים הפוליטיים העומדים בפני המדינה. הוא קרא לישראל לפעול בשיתוף פעולה הדוק יותר עם יהודי התפוצות, ולצמצם את המחלוקת הפוליטית בתוך המדינה. 

כתומך בפתרון שתי המדינות אמר לאודר, כי רק כאשר ישראלים ופלשתינים ילמדו לחיות יחדיו כשכנים, המזרח התיכון יהפוך למאוחד באמת. "עכשיו הזמן" קרא לאודר, "להגן על אנשינו ברחבי העולם, להילחם בשקרים ולהגדיר מחדש את הנושאים החשובים ולהושיט את ידינו לשכנינו".