אנשים מבוגרים נוטים להתנהג באדיבות רבה יותר ולעשות יותר מעשים שמועילים לאחרים מאשר צעירים. כך עולה מסקר חדש שפורסם בתחילת השבוע בכתב העת Nature Aging.

החוקרים, מאוניברסיטת ברמינגהאם בבריטניה, ערכו סקר עולמי מקוון בקרב כ־46 אלף משתתפים בני 18־99 מ־67 מדינות ברחבי העולם בחודשי אפריל ומאי 2020, כאשר מגיפת הקורונה הייתה בשיאה.

החוקרים ביקשו לבחון אם גיל יכול לחזות את מידת ההתרחקות החברתית מהסביבה ואת נכונותם של האנשים בגילאים שונים לתרום לארגוני צדקה. על פי הממצאים, ככל שהמשתתפים היו מבוגרים יותר כך גדלה נכונותם לתרום לארגוני צדקה ולהקפיד על הנחיות הריחוק החברתי, כאשר הסיבה המרכזית הייתה נעוצה בהתחשבות בסביבה ולאו דווקא הסיכון להיתפס.

עוד התברר כי המשתתפים הצעירים תרמו יותר לארגוני צדקה בינלאומיים בניגוד לחבריהם המבוגרים יותר, שהעדיפו לתרום לארגונים לאומיים וגילו נכונות מרשימה לסייע לאחרים בפעילות התנדבותית ומתן תמיכה לבריאות הציבור. "היקף התרומות לארגונים השונים זינק ב־1.5% על כל עלייה של 16 שנה בגיל המשתתפים", סיכמו החוקרים. במחקר התברר עוד כי נשים אדיבות יותר מגברים, וכי עושר השפיע לרעה על הפעולות הפילנתרופיות.