עשרות משפחות מישראל החברות בכת "לב טהור" תועדו בשדה התעופה של גואטמלה כשהן מנסות לברוח לאיראן, בעוד שבישראל ובארצות הברית פועלים במטרה לסכל זאת. המשפחות של חברי הכת בישראל פנו למשרד החוץ בבקשה למנוע את ההגירה המתכוננת, מתוך חשש שהאיראנים ישתמשו בהם כקלף מיקוח. אורית כהן, שאחיה שאול משתייך לכת ביחד עם ילדיו, התארחה הבוקר (רביעי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ועדכנה בפרטים.

על פי פרסומים שונים מאות אזרחים ישראליים מכת 'לב טהור' מנסים להגיע לאיראן דרך גואטמלה, בעוד בישראל ובארה"ב פועלים במרץ במטרה לסכל זאת. משפחות החברים בישראל פנו למשרד החוץ בתחינה שימנעו את ההגירה המתכוננת, מתוך חשש שהאיראנים ישתמשו בהם כקלף מיקוח. הבוקר שוחחו גולן יוכפז וענת דוידוב עם אורית כהן, שאחיה חבר בכת, שעדכנה בפרטים.

כהן ציינה כי היא אינה יודעת היכן נמצא אחיה ואינה זוכרת מתי שוחחה עמו בפעם האחרונה, והוסיפה כי "אני רוצה לדבר על הכת עצמה. קודם כל אנשים צריכים להבין שזה לא קשור לאנטי-ציונות, זו לא הסיבה. הם פושעים שהתחילו לעצור אותם, פדופילים פסיכופתיים שמתעללים בילדים והם יודעים שיעצרו אותם. הם מחפשים מקלט חוקי באיראן. זו הסיבה שבגללה הם עוברים".

כאשר נשאלה האם היא יודעת על משפחות ישראליות שעברו את הגבול השיבה כהן, כי "יש דברים שאני ממש נזהרת לומר אבל הציבור הישראלי צריך להבין שיש הבדל בין יהודים שחיים באיראן לבין אזרחים ישראלים שעוברים לאיראן. מי שיעבור זה אזרחים ישראלים".

לדבריה, נעשה ניסיון לערב את משרד החוץ הישראלי בנושא: "אנחנו מבקשים ממשרד החוץ לעצור את זה ואני יודעת שאפשר לעצור את זה. אני לא יודעת אם זה מה שיעצור את זה. אני לא חושבת שהם מבינים את גודל הבעיה. גואטמלה היא חברה טובה של ישראל, אחת החברות הגדולות שלה. צריך להיות שיתוף פעולה".

אחד מבני המשפחה אמר שעסקת שליט תראה כמו משחק ילדים לעומת זה. מסכימה?
"ברור. אני מפחדת לדבר יותר מדי, זו הבעיה. אנחנו בפחד שיקרה משהו לילדים. אתה מדבר איתי למרות שלא רציתי להתראיין באף מקום מהפחד".

כהן ציינה כי מדובר בסביבות 150 ילדים שחלקם אינם רשומים מאחר והם נולדים בתוך הכת. "אף אחד לא יודע, אין להם דרכונים, מחליפים להם זהויות, שמות ודרכונים. קטינות בנות 14 יולדות", סיפרה.

היא הוסיפה כי אין להם קשר עם המשפחות והביעה את חששה הכבד לנוכח הסיטואציה: "המשפחות שלנו שבויות. אין להם אפשרות ליצור איתנו קשר. כולם דואגים להם מאוד כי זה יהיה סופי".

סייעה בעריכת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm