טיפים והמלצות

כמרצה במכללות וגם כמורה פרטית בתחום ישנם מספר המלצות שאני מעבירה לכל הסטודנטים שלי, המלצות וטיפים שלדעתי כדאי לדעת במסגרת הלימודים וגם לאחר סיום הלימודים.

הנהלת חשבונות הינה שפה
חשוב מאוד גם במסגרת הלימודים וכמובן גם במסגרת העבודה לדעת שהנהלת חשבונות הינה שפה, שפה חדשה שחייבים ללמוד ולהכיר. רצוי וכדאי להתחיל ללמוד את השפה כבר מהשיעור הראשון בקורס .    

הבסיס להבנת השפה החדשה, בנוי כמו סולם, כדי לעלות לשלב הבא בסולם חייבים להבין היטב את השלב הקודם. שפת הנהלת חשבונות הינה שפה שבה לומדים לדעת להכיר ולהשתמש במושגים ומונחים מתחום החשבונאות. כמו למשל - חובה וזכות, מונחים מתחום הכלכלה , צורת הצגה של דוחות כספיים, חישובי ריבית ועוד.

המלצה שלי - שבמהלך השיעורים בכיתה, תשתתפו ותהיו פעילים בשיעור, הקפידו לעשות שיעורי בית, לתרגל עם סטודנטים אחרים חומר שאתם לא חזקים בו. תתרגלו להשתמש ולדבר בשפה החשבונאית הנכונה גם במסגרת הכנת שיעורי הבית. ככל ש"תדברו" את השפה החשבונאית טוב יותר, כך יהיה יותר קל וברור לכם בהמשך. 

תרגול תרגול תרגול
מכיוון שמדובר גם בחומר לימודים רב וגם בשפה שהיא יחסית לא מוכרת, חשוב לתרגל ככל האפשר. הכוונה כמובן, במהלך הלימודים בקורס לעשות את כל התרגילים שקבלתם בשיעורי הבית, לשאול את המרצה במקרה ולא הצלחתם להבין או לפתור נכון תרגיל מסוים.

כמו כן כחודשיים לפני המבחנים החיצונים (העיוני והמעשי) להתחיל לפתור מבחנים מתוך המבחנים שיש לכם. כמה מבחנים ? כמה שיותר. זה נשמע אולי ברור והגיוני אך מניסיוני זה מאוד חשוב. 

תרגול פתרון של מבחנים ככל הניתן, גם עוזר להבין מה צריך לשפר מבחינת חומר הלימוד גם עוזר להבין את רמת הקושי של השאלות וגם ולא פחות חשוב להבין את ניהול הזמן שלכם במבחן.  

חישובי פחת – נושא שחייבים לתת לו דגש רב
כאמור חומר הלימודים בקורס להנהלת חשבונות סוג 1+2 רב מאוד שחייבים להכיר ולדעת לעומק, נושאים כגון: רישום ביומן, חישובי מלאי, התאמות שונות, דוחות כספיים ועוד.

פרוט נרחב יותר ניתן למצוא בקישור – חומרי לימוד עיקריים בהנהלת חשבונות 1+2

אך ישנו נושא של חישובי פחת שחייבים לשלוט בו וזאת מכיוון שחישובי הפחת הינו נושא מרכזי שמשולב בלא מעט נושאים אחרים כמו כן בגלל החשיבות שלו במבחנים המשקל שלו מבחינת הניקוד לא קטן בכלל.  

כמובן שבמסגרת העבודה כמנהלי חשבונות הפחת הינו נושא חשוב במסגרת העבודה. מכאן שחשוב לתת לכך דגש.

את הטיפים הללו בהרחבה וכן טיפים נוספים ניתן לראות בסרטון שהכנתי – טיפים למבחן העיוני בהנהלת חשבונות.   

לפני שרצים לפתור תרגיל, כדאי להבין  קודם על מה שואלים
הטיפ הזה מחייב הסבר קצר:
 
גם בתרגולים במהלך הקורס וגם במבחנים יש שאלות שמתחילות עם מספר רב של נתונים. נתונים כגון לקוחות, יתרות מאזן בוחן, קופה, רכוש קבוע , עו"ש ועוד. בנוסף יש הערות שונות כגון : בתאריך X התקבלה חשבונית מספק/עבור.                                         

מדובר בהרבה מידע אך לפעמים לא צריך להשתמש בכל הנתונים. לדוגמא- אם מבקשים רק לרשום מהי פקודת יומן מסוימת.

דוגמא נוספת: מבקשים מכם למצוא נתונים לסוף שנה מסוימת. לדוגמא- הוצאות פחת ומכאן שגם כאן אין צורך להשתמש בכל הנתונים.

חשוב לעשות מעין הרגל עבודה לקרוא את השאלה עד הסוף ואז להתחיל לפתור את התרגיל.

התרגול מעשי 
התרגול הוא סוג של סימולציה של פעילות בעסק כאשר הוא משלב את הנלמד בחומר העיוני.

התרגול המעשי כולל פעולות רבות החל מהכנסת פרטי העסק, הכנסת לקוחות וספקים, עבודה מול הרשויות והבנקים וגם הוצאת דוחות רלוונטיים. חשוב לא לשכוח להדפיס את הדפים הנדרשים במהלך התרגול.

במסגרת שיתוף פעולה שלי עם חברת ריווחיות, עלו לרשת מספר סרטוני תרגול של החלק המעשי בהנהלת חשבונות סוג 1+2 על תוכנת ריווחית. הסרטונים הוכנו על מנת לעזור לסטודנטים שלומדים הנהלת חשבונות סוג 1+2.

את הסרטונים של התרגול המעשי בהנהלת חשבונות סוג 1+2 ניתן לראות דרך דף סרטוני הסבר באתר הבית.

הכתבה נכתבה בשיתוף מירי אשכנזי – מרצה ומורה פרטית בתחום לימודי הנהלת חשבונות סוג 1+2.