שר החקלאות עודד פורר השיב היום (רביעי) במליאת הכנסת לשאילתה שהגיש חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) על המחסור בחלב שנרשם בתקופה האחרונה בחנויות. פורר דחה את הטענה כי משרד החקלאות לא נערך לאירוע: "זה לא נכון שהמשרד לא נערך לכך. המשרד נערך וגם דרש גם מהמחלבות וגם מהרפתנים לראות מה קורה לקראת חגי תשרי כי התופעה הזאת קוראת בימי החגים. לא היה מחסור בחלב גולמי". 

כזכור, לאחר צום יום כיפור, הודיע משרד החקלאות על מחסור קל וזמני במוצרי חלב (חלב בקרטון וקוטג') . במשרד המליצו לציבור להצטייד בחלב מבעוד מועד.

השר פורר אמר בתשובתו כי תהליך החליבה במחלבות ברחבי הארץ מתבצע כל יום כולל בשבת ויום כיפור, אך בעקבות תקנות הכשרות, החלב לא נאסף: "החלב הזה שמגיע מהרפת למחלבה, שם עושים את העיבוד למוצרי החלב המעובדים. חלב בקרטון , בשקית, קוטג' ויוגורטים. רק צריך להבין שבחודש ספטמבר בין היתר בגלל החגים שהיו באמצע השבוע לא היו ימי עבודה. מי שזקוק לאותם ימי העבודה הם המחלבות שמייצרות את החלב. הם לא עובדים בשבתות ובחגים. המחסור בימים אלה הוביל לתוצאה שבה נשפכו למעלה משני מיליון ליטר חלב כי לא היה מי שיעבד אותם. בקשנו להשבית קוי ייצור של מוצרים אחרים כדי שייצרו יותר חלב". 

עוד אמר השר כי אורך חיי מדף של חלב קצר יחסית לעומת מוצרים אחרים: "בתקופה הזו שאין ימי עבודה, הפתרון היחיד הוא אם היה קו ייצור לא כשר שעובד גם בשבתות וחגים ניתן היה לייצר חלב. יש מחלבה שבחרה משיקוליה לא לייצר מוצרים תחת פיקוח. אני חושב שחלק מהמחסור נבע גם מלחץ של הציבור שהחליט לקנות חמישה שישה קרטונים במקום שניים ואז זה נגמר". עוד אמר שר החלקאות: "בהחלט אני יכול לומר שאנו צופים פני עתיד כיצד להתמודד עם התופעה הזאת שנופלת בימי חגים, בין אם בקוי יצור אולי לא כשרים שיוכלו לספק תוצרת לאוכלוסיה שלא צורכת תוצרת כשרה.

ח"כ מקלב תקף בתגובה את השר ואמר כי "אלו פתרונות של מפלגה אתאיסטית שהסירה מעצמה כל סממן יהודי. כל רצונכם זה להביא תרבות נכר - כאשר יש מחסור במוצרים בגלל שמירת השבת אתם שוברים והורסים את השבת. אני מקווה שאתה לא מעודד העסקת עובדים בכך בימי המנוחה שלהם". לאחר מכן תהה ח"כ מקלב מה עושה משרד החקלאות כדי למנוע את ייקור מוצרי הירק בשנת השמיטה עקב המחסור הקיים בשוק ומה עושה המשרד כדי למנוע את המחסור לצרכני המהדרין שלא ישלמו יותר. שר החקלאות השיב כי הוא נועד עם מקבילו הירדני בכדי לפתוח את המשק לייבוא ממקומות קרובים בכדי לספק סחורה טריה, ובמקביל המשרד הגדיל את מכסות הייבוא בכדי לעודד תחרות בשוק.