סערת הכותל נמשכת: חבר הכנסת מטעם יהדות התורה יעקב ליצמן התייחס היום (שני) לאירוע בו ח"כ גלעד קריב הכניס ספר תורה לעזרת הנשים בכותל ואיים כי אם ינסה לעשות זאת שוב הוא יענה באלימות. קריב הגיב לו בחשבון הטוויטר שלו: "יפה שאחרי שסיים להגן על חשודה בפדופיליה הוא מתפנה להגן בגופו על הכותל".

בריאיון לרדיו קול ברמה אמר ליצמן כי "אם גלעד קריב חושב שיילך באלימות, נענה לו באלימות. נמנע אותו בגופנו, לא ניתן לו להיכנס עם ספר תורה לכותל".

בתגובה לדברים, כתב קריב: "יפה שאחרי שח"כ ליצמן סיים להגן על חשודה בפדופיליה הוא מתפנה להגן בגופו על הכותל. אני מציע לצרף את תמונתו בפוטומונטאז' לצילום הידוע של החיילים בכותל אחרי שחרורו ב-1967. טוב מזה, אולי כדאי שמח"ט הצנחנים יעניק לו בטקס חגיגי כומתה אדומה".

כזכור, בשבוע שעבר קריב הצטרף לתפילתן של נשות הכותל בעזרת הנשים בכותל המערבי והכניס את ספר התורה לעזרת הנשים. לטענתן של נשות הכותל, הופנתה כלפיהן אלימות במקום. יוכי רפפורט, מנכ״לית נשות הכותל, אמרה: "פעם נוספת הוכיח רב הכותל שהוא נוהג בכוחנות באלימות כלפי כל מי שאינו נשמע לחוקים החרדיים הבדלניים והקיצוניים שהוא מנסה להשליט בכותל המערבי. אנו קוראות ליישום מיידי של מתווה הכותל ועד אז נמשיך להגיע לכותל המערבי ולהתפלל במקום כדרכנו".

ח״כ מאיר פרוש (יהדות התורה) מחה על מה שהגדיר כחילול רחבת הכותל על ידי יו"ר ועדת חוקה: "העובדה שגלעד קריב מנצל את חסינותו ומשדל אנשים אחרים להפר את סדרי הכותל, לבזות ולרמוס את קדושת המקום, זו חציית קו אדום והיא בלתי נסבלת. זה בזיון שצריך לעשות לו סוף".