אראל סג"ל וטל שלו דנו היום (רביעי) בהחלטתו של ח"כ יולי אדלשטיין להתמודד מול בנימין נתניהו לראשות הליכוד בפתח תוכניתם ב-103FM והתייחסו לסקרים המנבאים התרסקות לליכוד במקרה שאדלשטיין יעמוד בראש התנועה.

בפתח הדברים שלו הזכירה כי אדלשטיין כבר 4 חודשים נשמע כך בשיחות סגורות, אולם תמהה: "מה בער לו? לא חושבת שזה קשור למירוץ לראשות הסוכנות היהודית. אם כן אז זה ממש תסריט מוזר".

סג"ל אמר: "הנרטיב של אדלשטיין הוא הנרטיב של השמאל, 'אני אבוא ואז תוכלו להקים איתי ממשלה'. אבל זה מה שאנחנו הבוחרים אומרים 'אנחנו לא מוכנים שתקבעו לנו את המנהיג'. אתה חמור? אתה אומר את התזה של השמאל אז אני אצביע לך? אז אני אצביע לגנץ או ללפיד. מה אתה אומר, אני מקבל את הנרטיב של השמאל שלא מוכנים לשבת עם נתניהו אז אני אבוא ואזיז אותו ותשבו איתי? לא יעבוד".

שלו ציינה: "אני חושבת שהוא מדבר בשפה יותר פרקטית. השאלה אם הדיבור הזה יעבוד כי בסוף מסתכלים על המספרים ונכון כשמתחילים לשחק עם זה, אם אדלשטיין בראש הליכוד עקרונית אפשר להקים ממשלת ימין של 62 מנדטים כי סער ובנט לכאורה היו באים, אבל אני לא חושבת שזה מחלחל, אני חושבת שרואים את הפער בהתאמה לראשות הליכוד -  86% לנתניהו מול 6% לאדלשטיין - וזה לא עוזר לו".

היא הוסיפה: "המהלך הזה מאפשר לו לעשות את זה בגלוי, לעלות לריאיון ולא להתפתל, להגיד את מה שהוא אומר בשיחות סגורות גם בחוץ. יש בליכוד שוב מחנה בין 30-25 אחוז שהם מתנגדי נתניהו, עכשיו הוא סימן את עצמו לפחות בשביל הצבר הזה של הליכודניקים כאיש שלהם כי הוא היחיד שיוצא נגד נתניהו".

סג"ל סיכם: "בזמן הזה, כשהאופוזיציה עומדת מול הקואליציה, כשאתה יוצא נגד מנהיג האופוזיציה אתה מסמן את עצמך לא טוב בתוך האופוזיציה ובמיוחד מול הסנטימנט של הקהל שלך".