תופעת האנטישמיות הגוברת בפוליטיקה ובתקשורת, והפיכתה לחלק מהמיינסטרים, הן מה שמדיר שינה מעיניו של קרייג ניומרק בן ה־68. יזם האינטרנט האמריקאי היהודי, מייסד אתר לוח המודעותהפופולרי "קרייגסליסט" (Craigslist) דיבר בכנס הדיפלומטי השנתי העשירי של הג'רוזלם פוסט על ההיסטוריה האישית שלו עת ייסד את האתר ועל הפרויקט הפילנתרופי החדש שלו.  

"לישראל הייתה חשיבות רבה עבורי כנער שגדל בניו ג'רזי בשנות ה־50 וה־60", אמר. "אני זוכר שהרגשתי גאווה במהלך ואחרי מלחמת ששת הימים. בבית הספר הייתי חנון, אבל המורים שלי עזרו לי להגדיר מהם הערכים שלי".

בנוגע לפעילות הפילנתרופית שלו, אמר ניומרק: "אני מתמקד בלקבל מידע חיובי, להגן על המדינה מפני מידע כוזב ולסייע לאנשים לעמוד בפני התנכלות. אלו נושאים בסיסיים שקשורים ל'תיקון עולם'. אלו ערכים שהוטמעו בי בגיל מאוד צעיר בבית הספר. שם גרמו לי להבין שאני צריך לנהוג באנשים כפי שהייתי רוצה שינהגו בי. עזרו לי להבין את הדיבר התשיעי שאוסר על מתן עדות שקר, בכך שאתה מעביר מידע מוטעה. זה עיצב את הכיוון הרוחני שלי".

ניומרק ייסד את האתר "קרייגסליסט" כשעבר לסן פרנסיסקו בתחילת שנות ה־90. "הרבה אנשים ברשת עזרו לי להתאקלם בעיר הזו, וחשתי צורך ביותר קשרים חברתיים. התחלתי בליצור רשימת תפוצה פשוטה לגבי אירועים. זה עבד, זה חיבר אנשים, וחיזק ערכים של שכנות שעבדו בשבילי".