לדברי שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר, מייקל אורן, ישראל עורכת את קרב ההסברה על דמותה בעולם עם כלי נשק בני כמה עשורים. בפאנל שעסק בחוק, כסף ולגיטימציה בכנס הג'רוזלם פוסט, שהונחה על ידי העיתונאי חאלד אבו טועמה, אורן אמר: "אנחנו נלחמים בקרב עם כלי נשק בני 20-30 שנה. התחמוש העיקרית בהסברה בעבר הייתה עובדות. אבל כיום לעובדות אין משמעות. זה לא נוגע לעובדות, אלא לרגשות".

אורן טען שהפלסטינים ומבקרה של ישראל יכולים לצמצם את המסרים שלהם למילים בודדות כגון כיבוש, אפרטהייד או קולוניאליזם, בעוד ישראל תקועה בניסיון להסביר הנרטיב ההיסטורי בן 4,000 השנה שלה ואת ההקשר שלו.  לדבריו, מה שיותר אפקטיבי הוא נקיטת פעולות קונקרטיות כגון חקיקה בארצות הברית שמטילה סנקציות על חברות כמו בן אנד ג'ריס שהחרימו את ההתנחלויות ביולי האחרון. 

אולגה דויטש, סגנית הנשיא של ארגון NGO Monitor, חשפה שמחקר שערך הארגון והוביל לחשיפת קשרים של ארגונים לא ממשלתיים לקבוצות טרור – הוביל לקיצוץ של 72 מיליון דולר במימון של פעילותם. דויטש גם התריעה מפני מצב שבו פעילות אנטי ישראלית יוצאת מהשוליים והופכת לחלק מישויות גלובליות כגון בית המשפט הפלילי הבינלאומי. 

ח"כ לשעבר מיכל קוטלר־וונש  הזהירה שישראל מתמודדת עם "מציאות שבה המשפט הבינלאומי וזכויות אדם 'חומשו' במטרה לפגוע בישראל. יש מלחמה בניסיון לעשות דה לגיטימציה למדינת ישראל שבה אנטי ציונות הופכת לאנטישמיות".