"סינדרום הוואנה" ממשיך להתפשט: הוול סטריט ג'ורנל דיווח היום (רביעי) על לפחות חמש משפחות של עובדים אמריקאים בשגרירות בקולומביה, בהם גם ילדים, סבלו לאחרונה לאחרונה מהתסמינים שמזוהים עם התופעה המסתורית. "זה צריך להיות קו אדום", אמר גורם דיפלומטי.

מהדיווח עולה באמצע ספטמבר קיבלו עובדי השגרירות, אחת הגדולות בעולם, התראה ראשונה על "אירוע בריאותי בלתי מוסבר" וב-1 באוקטובר הגיע עדכון על מקרים נוספים של "תקריות בריאות אנומליות", כפי שמחלקת המדינה מכנה את הסינדרום שגורם לכאבי ראש, בחילות, כאבי אוזניים ועייפות.

לפי העיתון, לפחות חמש משפחות סבלו מתסמינים וגורם ממשל סיפר כי לפחות משפחה אחת פונתה מהמדינה לצורך קבלת טיפול. "הייתה משפחה שבה הייתה פגיעה בקטין", אמר גורם שמודע למצב בשגרירות בבוגוטה. "האנשים הבוגרים קיבלו על עצמם את הסיכונים כשהצטרפו, אבל לפגוע בילדים, אפילו במקרה, זה אמור להוות קו אדום נוקשה".

הדיווח על האירועים בקולומביה הגיע לקראת ביקורו הצפוי של מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן, בשבוע הבא, אולם לא ברור עדיין אם יש קשר בין המקרים. בחודש שעבר סבל מהתסמינים עוזר של מנהל סוכנות הביון, וויליאם ברנס, שליווה אותו בביקור באותו, ובאוגוסט התעכבה הגעתה של סגנית הנשיא, קמלה האריס, לווייטנאם בשל תסמינים שזוהו אצל דיפלומט שמשרת בהאנוי.