בית המשפט בחדרה האריך היום (רביעי) בשישה ימים את מעצרה של הנתינה הזרה ממולדובה, שנעצרה אמש בחשד לרצח המטופלת שלה, קשישה בת 97 מחדרה.

עורכת הדין ענת חולי, שמייצגת מטעם הסניגוריה הציבורית את המטפלת, אמרה כי "מצער מאוד שמשטרת ישראל רמסה ברגל גסה את זכויותיה של חשודה שנמצאת במצב נפשי קשה. מצופה שהמשטרה תקפיד על חוקים, במיוחד כשמדובר באנשים שנמצאים במצב נפשי קשה ונעדרים כל תמיכה. לאור מצבה בית המשפט קיבל את בקשתנו והורה לשלוח אותה לבדיקה פסיכאטרית". 

המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת הדיווח על מותה של הקשישה, שנמצאה ללא רוח חיים בדירתה אתמול בשעות הבוקר. בני משפחתה של הקשישה הזעיקו את מד"א, שנאלצו לקבוע את מותה במקום. 

בשעות הערב חלה התפתחות דרמטית באירוע, ובמשטרה החליטו לזמן לחקירה את המטפלת. בתום חקירתה, הוחלט לעצור אותה בחשד לרצח המנוחה. חקירת האירוע הועברה ליחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) מרחב מנשה, ונסיבות האירוע והרקע נמצאים בבדיקה. החשודה הובאה היום לדיון בבית המשפט בחדרה, שם הוחלט כאמור, להאריך את מעצרה עד ליום שלישי בשבוע הבא.

ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה מנהלת תיקי חקירה באופן מקצועי ובכפוף לדין ולנהלים, תוך הקפדה יתרה על זכויות חשודים, נחקרים ועדים ותוך בחינת מכלול השיקולים לרבות נסיבות המקרה והמעורבים, הערכת מסוכנות וכן התשתית הראייתית. כך היה גם במקרה זה בו נחקר חשד לביצוע העבירה החמורה ביותר בספר החוקים- רצח. נמשיך לחקור את המקרה החמור במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".