ירון זליכה, החשב הכללי במשרד האוצר לשעבר, התייחס היום (רביעי) בתכנית "איפה הכסף" ברדיו 103FM לפרסומים לפיהם בלינקן יבקש מלפיד לצמצם את מעורבות סין בכלכלה הישראלית. לפי זליכה, "ישראל ידועה כמעבדה עולמית ברמה הכי גבוהה לטכנולוגיה, היא אחת משלושה או ארבעה מרכזי ההייטק החשובים בעולם - ישראל חלק מהעוצמה של העולם המערבי. ככל שהסינים מקבלים גישה לטכנולוגיה שהם יוכלו להעתיק, זה מכפיל את הכוח להם ומהווה חיסרון לנו ולאמריקאים. הסינים ידועים כאומה שלא מבינה את כללי הקניין הרוחני".

עוד אמר הכלכלן כי "היכן שעשוי להיות לסינים גישה ישירה או עקיפה בין אם בצורה חוקית או לא חוקית, עלינו לצנזר את הנוכחות שלהם בפרויקטים. היכן שהחשש שולי אנחנו יכולים להיעזר ולהנות מהתחרות שהם מביאים למכרזים".

זליכה נשאל האם ישראל צריכה להיענות לבקשת בלינקן ואמר כי "לא בהכרח". הוא הוסיף כי "יש להיענות במקרים שהם צודקים שמדובר גם באינטרס שלנו. דוגמה לחוסר היענות ניתן למצוא במחצית שניה של שנות ה-90, הדפנו את הלחץ של אמריקה שלא להעביר תיקון לחוק שמאפשר לתרופות גנריות להתפתח. האמריקאים לא רצו את החוק כי זה מסכן את השליטה שלהם בפטנטים בתחום הזה".

עם זאת, הכלכלן ציין כי "ישנה דוגמה שישראל כן נענתה - ראש הממשלה רבין ביטל עסקה כי זה עמד להקנות לסינים גישה שתסכן את האמריקאים". לבסוף, ציין זליכה כי "להתעלם מסיכונים לא יוביל אותנו לשום מקום".