יו"ר רע"מ מנסור עבאס הסביר היום (רביעי) לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM את שינוי עמדתו לגבי חוק הקנאביס של שרן השכל והתייחס לביקורת מצד הליכוד כלפיו. עבאס אמר כי "עקרונית אין לנו בעיה עם קנאביס רפואי, בתנאי שהחוק על כל סעיפיו אכן יממש את המטרה הזו. אם נראה שהחוק יזלוג למטרות אחרות כמובן שנשאר באותה עמדה".

לדברי עבאס, "לפני שלושה חודשים הצבענו נגד חוק אי ההפללה של משתמשי הקנאביס. העמדה היא אותה עמדה, אבל אנחנו כן חושבים שנכון שצריך לתת מענה טיפולי רפואי לאזרחים שצריכים את זה להפחית כאבים ולטפל במחלות מסוימות. אנחנו רואים שהמחקר הרפואי מתקדם ויש מקום להסדיר את זה דרך החוק".



לגבי הביקורת מצד הליכוד, יו"ר רע"מ ציין כי "אני מבין את הכאב של ח"כ דודי אמסלם ואני רואה אותו כל יום משתלח בחברי הכנסת, השיח שלו הוא שיח קשה. אין ספק שהעמדה העקרונית שלנו נגד שימוש בסמים בכלל וקנאביס בפרט. עבאס הוסיף כי "להגיד שהדת אוסרת על שימוש רפואי על מרכיבים שמוציאים מהקנאביס זה הזוי. ככה אנחנו פוגעים בדת ובתדמיתה, גם באסלאם וגם ביהדות. אני בעצמי רופא שיניים וכאשר נקטתי את העמדה הזו בגיבוי אנשי הדת, ידעתי בדיוק על מה אני מצביע".

עבאס סיכם ואמר: "הגישה שלי הייתה שאני כמפלגה ערבית רוצה להושיט יד ולקיים שותפות עם כל חלקי החברה הישראלית, כולל הפוליטית. אני כן רוצה לבנות שותפות לטובת כולם, במיוחד לטובת החברה הערבית, ננסה ליצור מציאות חדשה. מבחינה פוליטית אין ספק שלקבל החלטות שנוגעות לחברה הערבית בימין מקבלים את זה בקלות ולא תמצא התנגדות בשמאל. היום הממשלה לא שמאלנית ולא מרכז, לכל נושא יש ביקורת מהימין".

"דבריו של נתניהו גובלים בהסתה"

על הקשר עם נתניהו, אמר עבאס: "זה הזוי שרה"מ לשעבר מנסה לפגוע בלגיטימיות של הממשלה, נתניהו מכיר אותי טוב מאוד, גם משיחות אישיות שניהלנו בטלפון. דבריו גובלים בהסתה, אנחנו יודעים מה חושבים בישראל על חמאס. נתניהו אומר דבר והיפוכו". 

בסוף דבריו, התייחס מנסור עבאס להעברת תקציב הממשלה: "אין ספק שהתקדמנו כברת דרך ארוכה. יש קשיים אבל אני מאמין שבסופו של דבר נצליח לגשר על הפערים ונתקדם עוד צעד לאישור תקציב המדינה".