הסניף השני של "ריחות וטעמים" נפתח לא מזמן בנתניה, ממש ליד איקאה. וגם כאן, כמו ברשת הריהוט השוודית, כל אחד יכול למצוא דברים שהוא יאהב במחיר נגיש. ההצלחה של הסניף הראשון ברמת השרון פתחה את התיאבון לבני הזוג שמנהלים את הקייטרינג הביתי אדיר הממדים הזה, עם מגוון אינסופי של מנות מכל העדות. המשימה שלכם היא לקחת קופסאות ולמלא אותן בכל טוב.

לא תאמינו עד כמה הבחירה קשה: המנות נראות מגרות, הצבעים משגעים, הטריות מורגשת. יתחשק לכם לטעום גם טבית עיראקי וגם חמין אשכנזי. אל תוותרו על הקישקע, העשוי ממעי גס של בקר וממולא בלחם, בשומן ובתבלינים. זהו מעדן מזרח־אירופאי, שגם מי שפחות מחבבים את המטבח הזה - יאהבו.

יש גם שלל מרקים לכבוד החורף: שעועית, ירקות, בטטה עם ג'ינג'ר וקרם קוקוס, עדשים, עדשים הודיות, אפונה ועוד. בפועל, "ריחות וטעמים" חוסכת את זמן רכישת חומרי הגלם ובעיקר את טרחת הבישולים, את מלאכת שטיפת הכלים ואת החשש שמא המתכון לא יצליח לכם. נכון שאפשר להכין הכל בבית, אבל פעם בשבוע, פשוט שחררו. מגיע לכם להתפנק. 

גיבורי ישראל 7, נתניה, 09-7447464
החרש 8, רמת השרון, 03-5164465

בשורה טבעונית

"אוניקו", תת־המותג החדש של רשת המסעדות האסייתיות "פריים שף & סושי בר", מוכיחה שאפשר ליהנות מסושי גם בלי דגים

מתברר שאפשר ליהנות מסושי גם אם הוא נעדר דגים. רשת המסעדות האסייתיות "פריים שף & סושי בר" משיקה תת־מותג חדש - אוניקו (Unniku) (בתרגום מיפנית: "ללא בשר"). מעבר להיותן טבעוניות, מנות הסושי נראות נפלא ועדיין מגרות, עם חלופות ראויות: ביצי דגים טבעוניות, מיונז יפני טבעוני, ספייסי מיונז טבעוני, טופו עם מרינדה, גבינות טופו, מגוון ירקות כמו זוקיני ואספרגוס עטופים בטמפורה, טמאגו טבעוני, וריאציות שונות של טופו (מטוגן/בטמפורה), קריספי סלק ועוד.

אפשר ליהנות מסושי גם בלי דגים. אוניקו (צילום: מלי ארואסטי)
אפשר ליהנות מסושי גם בלי דגים. אוניקו (צילום: מלי ארואסטי)


בין מנות הסושי המוצעות: רול אוני־טונה (54 שקלים) - תערובת פטריות פורטובלו, שמפיניון וקשיו, עם מיונז כמהין ועירית, במעטפת אבוקדו ובצל מטוגן; רול טוקיו בומביי (56 שקלים) עם טמאגו טבעוני, מלפפון ואושינקו, בציפוי צ'יפס הודי; ביטו ניקו (48 שקלים) - מלפפון, גבינת טופו וצ'יפס סלק; רוסוטו ניקו (59 שקלים) עם טופו צלוי, מלפפון ואבוקדו, במעטפת שבבי טמפורה, מיונז כמהין ובצל קריספי; וקצ'ויה ניקו (56 שקלים) - פטריות מלך היער, אבוקדו וטופו בטמפורה, במעטפת שקדים ומיונז. יש גם מנות ראשונות, פוקי ומנות מוקפצות – כולן טבעוניות. ד

המסגר 38, תל אביב, 072-2585384
(לא כשר)