ועידת MUNIEXPO, שהפכה למפגש הגדול ביותר של השלטון המקומי, תימשך השנה יומיים מלאים, 20־21 באוקטובר, באקספו ת"א. לצד ועידת החדשנות המסורתית, שתכלול מגוון שירותים ומוצרים בתחום הסייבר, פתרונות IT, חממות טכנולוגיות וחברות סטארט־אפ, תתקיים גם ועידה בינלאומית שתארח עשרות ראשי ערים ומאות נציגים מרחבי העולם.

האירוע יתקיים בפעם החמישית ויציגו בו למעלה מ־170 מציגים את מיטב החדשנויות לניהול עירוני. "בשנתיים האחרונות העולם כולו חווה טלטלה אדירה בעקבות התפרצות מגיפת הקורונה, שהשפיעה על חיי מיליארדי אנשים על פני הגלובוס", אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין־מכבים־רעות חיים ביבס. "השנה, הוועידה מדגישה את החוסן החשוב מאין כמותו של השלטון המקומי כדי להעניק לאזרחי המדינה את הביטחון והשקט הנפשי ולהמשיך לקיים שגרת חיים לצד הקורונה".

במהלך הכנס יציגו פיתוחים של החברות המובילות בתחומים המוניציפליים כמו פרויקטים בתחומי התנועה של חברת חברת אריאל וימאזור YSB, שמקימה ומתחזקת צמתים מרומזרים ומערכות לכבישים מהירים ופרויקטים בתחום ההקמה ואחזקה של מערכות חכמות לחניה.
החברה תציג בתערוכה מערכות חכמות לבקרת תנועה לערים ולמטרופולין העירוני ופתרונות חדשניים הנותנים מענה לכלל אתגרי התנועה במרחב העירוני והמוניציפלי, הכוללים בקרה לפי לוחות זמנים, בקרה סמי־אדפטיבית, בקרה אדפטיבית באופן מלא, העדפה לתחבורה ציבורית, גלים ירוקים אדפטיביים ויכולות רבות נוספות.

פלטפורמה שתוצג בוועידה היא CityMood של חברת DeepSeek - שעושה ניטור של השיח ברשתות החברתיות בעיר או רשות מקומית, ניתוחו והפיכתו לכלי יעיל שעוזר לראש העיר ולאנשיו לייעל את השירות לתושבים ולשפר את הקשר בין האזרח לרשות. עיריות למדו על בעיות ניקיון שלא הכירו בשכונות מסוימות, חשש מהתמוטטות של מבנים, בעיות תחבורה שנוצרו בעקבות פרויקטים שיזמה העיריה ועוד נושאים.
אחד הפרויקטים שיוצגו בתחום החינוך הוא של חברת דינמיקלאס, שמקימה מרחבי למידה אינטראקטיביים חדשניים במוסדות החינוך בישראל. מערכות ActiveFloor מבית חברת דינמיקלאס מייצרות הקרנה של תכנים לימודיים המגיבים לתנועות הגוף של התלמידים באמצעות מערכת זיהוי תנועה. הפעילות מתבססת על מאגר תכנים קיים ובנוסף יכולים המורים והתלמידים ליצור תכנים בהתאמה אישית בגישה מרחוק.