ניסיון פיגוע במחסום קלנדיה: שוטר מג"ב נפצע הלילה (בין רביעי לחמישי) באורח בינוני וכלב משטרתי נהרג, לאחר שמחבל ניסה לדרוס את אנשי כוחות הביטחון המוצבים במקום ונוטרל. מבית החולים שערי צדק נמסר כי מצבו של הלוחם הוגדר קשה אך יציב.

האירוע החל כשעה אחר חצות, כאשר במהלך פעילות של לוחמי משמר הגבול באזור קלנדיה לשינוע מבנים לא חוקיים, הגיע רכב ובו המחבל שדרס, כאמור, לוחם מג"ב, אשר נפצע ופונה לבית החולים שערי צדק בעיר.

זירת הפיגוע במחסום קלנדיה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הפיגוע במחסום קלנדיה (צילום: דוברות המשטרה)


לוחמי מג"ב ביצעו ירי לעבר הרכב, וכתוצאה מהירי הרכב נעצר והמחבל, בן 22 תושב קלקיליה, נעצר על ידי הכוחות. לאחר תחקור ראשוני, הוא הועבר לחקירה של שירות הביטחון הכללי.

בסיום הערכת המצב, אמר מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן למפקדים: "הפיגוע הזה מהווה תזכורת נוספת לאיומים הקיימים בכל פעילות מבצעית ובכל תא שטח שבו אנו פועלים. הדריכות המבצעית והתגובה המהירה והנחושה שלנו, היא המפתח לנטרל כל איום באופן מיידי ולמנוע פגיעה בחיי אדם. גם במקרה הזה, התגובה המהירה והפריסה המבצעית של הלוחמים בשטח מנעה פגיעה בלוחמים נוספים והובילה לסיום מהיר של האירוע ולנטרול המחבל".

סגן מפקד משמר הגבול, תת-ניצב בריק יצחק אמר ללוחמים: "פעלתם כפי שמצופה ממכם. מיד שזיהיתם כי מדובר בפיגוע דריסה הגבתם בצורה מקצועית, נחושה תוך חתירה למגע שהביאה בסופו של דבר לעצירת הרכב ולתפיסתו של המחבל".

כוח מג''ב בזירת האירוע (צילום: דוברות המשטרה)
כוח מג''ב בזירת האירוע (צילום: דוברות המשטרה)

הקריאה במד"א התקבלה בשעה 00:55. חובשים ופרמדיקים שהוזעקו לזירה העניקו לפצוע טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק, כשהוא בהכרה מלאה עם חבלות בראש ובבטן.

חובשת בכירה במד"א, יפית בן שמשון, ופרמדיק מד"א, אביאל דיין, סיפרו: "חברנו לכוח משטרה במחסום, הם הובילו אותנו למקום האירוע. בסמוך ראינו צעיר כבן 20 על הכביש, חבריו העניקו לו טיפול וחבשו אותו, הוא היה בהכרה מלאה וסבל מחבלות בראש ובבטן. הענקנו לו טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב".

האירוע המדובר התרחש שבועיים בלבד לאחר ניסיון פיגוע בעיר העתיקה בירושלים, בו ניסתה מחבלת לדקור שוטרים שהוצבו במקום. השוטרים הגיבו במהירות לאירוע והביאו לנטרולה, ללא נפגעים לכוחותינו.