בדרך לשינוי בשוק הקנאביס הרפואי? חברת הכנסת שרן השכל שוחחה היום (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM על חוק הקנאביס שהיא מקדמת, שעבר אתמול בקריאה טרומית בתמיכת רע"מ. בהמשך הצטרף לשיחה גולן ביטון, מנכ"ל חברת הקנאביס הרפואי יוניבו, והסביר כיצד ישפיע החוק החדש על השוק: "היתה עודף רגולציה, אפשר להוזיל את המחירים".

בפתח הדברים ח"כ השכל הסבירה: "הצעת החוק מתקנת את רפורמת הקנאביס הרפואי שעברה לפני 4 שנים ולמעשה השיתה תנאים בלתי אפשריים על מאות אלפי מטופלים. הרפורמה יצרה חוסר זמינות של התרופה, תורים ארוכים במתן לקבלת רישיונות, פשוט התעללות ברופאים ובחולים על ידי ביטול חוות דעת ורצף טיפולי של אותם חולים והכי חמור, העלתה את המחירים של אותה תרופה מ-370 שקלים ל-4,000 שקלים בחודש".

היא הדגישה: "מדובר בחולים הקשים ביותר, אנשים שנמצאים על קצבאות רווחה וצריכים הרבה פעמים לבחור בין תרופה לבין חיים נורמליים. הצעת החוק מתקנת המון עיוותים, מקלה את הרגולציה ומוזילה את עלות הייצור של אותה תרופה על מנת לחסוך 30-20 אחוז מהעלות שלה".

שרן הוסיפה כי "הצעת החוק פותחת את התחרות בתוך בתי המרקחת על מנת להוזיל את העלות. חלק מבתי המרקחת עושים רווח של 30 אחוז מהתרופה, אם מישהו משלם 3,000 שקל בית המרקחת מרוויח עליהם כמעט 1,000 שקלים. קופ"ח לא מסבסדות את זה, זה יוצא מהכיס של החולים וברגע שתפתח תחרות נוכל להוזיל את העלויות. מדובר בתרופה שעולה כמה אלפי שקלים".

בהמשך, הצטרף לשיחה מנכ"ל חברת הקנאביס הרפואי יוניבו גולן ביטון והסביר כיצד ישפיע החוק החדש, אם יעבור, על הקנאביס הרפואי. "אני חייב לברך את חברת הכנסת שרן השכל שתומכת ברפורמה ודוחפת אותה כמה שנים. יחד עם זאת אנחנו מדברים על מאה אלף מטופלים ועם כל הכבוד התרופה צריכה להיות מונגשת כתרופה, לייצר אותה עולה כסף".

הוא הוסיף: "נכון, אין ספק שהיה פה עודף רגולציה, כל גרם שזז פה היה זז עם שני מאבטחים ואפשר להוזיל. בישראל מייצרים 40 טון בשנה. אנחנו פי 4 מגרמניה ופי 8 מאנגליה. החוק כמו שהוא, יש עליו המון דברים מצוינים, יחד עם זאת יש דברים בלתי אפשריים למשל לבטל את המפעל, אתה לא מייצר בקבוק חלב ברפת, אתה חייב לייצר את זה במפעל".

כשנשאלה האם היא מאמינה שתצליח להעביר את החוק אמרה השכל: "כן, אין לי ספק שנגיע לקו הסיום זה לא יהיה פשוט יש המון אינטרסים והמון אנשים שמרוויחים על גבם של החולים".

ביטון העיר לה בתגובה: "עם כל הכבוד, זה לא אינטרסים, ככה זה הולך".
השכל ציינה: "החולים בסוף משלמים את זה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm