יוסי נגד יוסי: בכיר המודיעין אל"מ (מיל) יוסי לנגוצקי לא מרפה מראש המוסד לשעבר יוסי כהן. לאחר שהיועמ"ש סגר את התלונה, לנגוצקי החליט לפנות לבג"ץ. בעתירה שתוגש, ככל הנראה היום (חמישי) יחד עם אל"מ יואב דייגי ("פישי"), קצין בטחון שדה מיתולוגי, דורשים העותרים, המיוצגים ע"י עו"ד יובל יועז מהיועמ"ש מנדלבליט והצנזור הצבאי הראשי תא"ל דורון בן ברק, לפתוח מיד בחקירה פלילית נגד כהן.

לדברי השניים, כהן מסר סודות ביטחוניים במהלך הראיון שהעניק לאילנה דיין ב"עובדה". העותרים תוקפים את הטענה שדבריו של כהן אושרו ע"י הצנזורה וטוענים כי אישור כזה אינו שולל את האפשרות שבעצם מסירת המידע, כהן עבר עבירה פלילית של מסירת ידיעה סודית.

עוד הם טוענים שבאותו ראיון ראש המוסד חשף סודות ביטחוניים על שיטות ואמצעים של מבצעי המוסד, "באופן שיש בו כדי לעורר חשש לפגיעה בביטחונה של מדינת ישראל. בכך הפר כהן את עקרונות שירותי הביון הישראלים וביסס תקדים מסוכן".

לנגוצקי ודייגי מדגישים כי אין בכוונתם "לרדוף" את כהן ולסבכו בפלילים, אך הפרשה "מציפה מגמה מסוכנת שעניינה פריצת מסך הסודיות ונכונותם הגוברת והולכת של בכירים במערכת הבטחון בעבר ובהווה לחשוף סודות ביטחוניים כמוסים, ונכונותם הגוברת והולכת של הממסד הביטחוני והמשפטי להעלים עין מחשיפת סודות אלה. הפקרות זו יש לעצור", הם קובעים, "מגמה זו יש להפוך".

יצויין כי שני העותרים הם ברי סמכא בתחום: לנגוצקי הוא ממייסדי אגף המבצעים המיוחדים ובכירי המודיעין בצה"ל, דייגי הוא אחד המומחים המנוסים ביותר בענייני בטחון שדה.