יש לי ארץ טרופית: איי סיישל היא מדינה מאוד מיוחדת וקסומה, המורכבת מ-115 איים, בהם צמחיה טרופית צפופה, חול לבן, סלעי ענק הנישאים מן הקרקע ומי ים בגווני טורקיז, סיישל היא ההתגלמות של גן העדן. 33 מהאיים בסיישל מאוכלסים, עד היום ביקרתי בשבעה מהם. 

מזג האוויר בסיישל הוא טרופי וקיימות בה רק 2 עונות. עונה רטובה ועונה יבשה (בין ספטמבר-אפריל) בשתי העונות תמיד חם ובמזג אוויר טרופי גם בעונה היבשה יכול לרדת גשם. גם אם יורד גשם, לרוב מדובר במטר לשעות בודדות בלבד ולאחר מכן יוצאת השמש. לכן לדעתי מתאים לבקר בסיישל במהלך כל השנה.

La Digue - לה דיג

אי קטן וקסום עם החופים מבין היפים בעולם, שם תמצאו את החופים של התמונות החלומיות עם הסלעים הענקיים, המים הטורקיז והחול הלבן. ובתוך האי נישאים הרים וג׳ונגלים עתירי צמחייה אקזוטית. 

מבחינת אווירה האי מאוד ייחודי, ומזכיר שילוב של קצת קריביים, קצת זנזיבר וגם קצת את קו-טאו שבתאילנד. האווירה באי אינה מכוונת ריזורטים יוקרתיים, המטרה היא לטייל.

באי מתניידים בעיקר באופניים או בגולפיות. מחיר השכרת אופניים נע בין 7-12 אירו ליום. המסלולים סלולים ורובם קלים עד בינוניים (יש רק שביל אחד קשה לרכיבה באי). ניתן להגיע ליום טיול בודד בלה דיג, אבל הנסיעה אליו היא דיי ארוכה ולכן אם מגיעים עם ילדים עדיף ללון באי.

איי סיישל (תמונת רחפן) (צילום: אינגה מיכאלי)
איי סיישל (תמונת רחפן) (צילום: אינגה מיכאלי)

חופים שאסור לפספס

Anse Source d'Argent - מדובר באחד החופים הכי יפים בעולם, ורשמית הוא החוף הכי מצולם בעולם. והוא באמת עד כדי כך מהמם. לחוף מגיעים דרך חווה פרטית בשם L’union estate, הכניסה לחווה עולה 7 אירו. קיימים במקום דוכני מזכרות ופירות. בחוף זה נמצאת האטרקציה המפורסמת, הקיאקים השקופים. את הקיאקים מזמינים מראש, העלות היא 35 אירו לאדם. 

Grand Anse - חוף מרהיב ורחב שנראה כמו סצנה מפארק היורה, ההגעה אליו באופניים היא בדרגת קושי בינונית פלוס כי צריך לדווש בעליה דיי חדה. יש שני חופים מומלצים במרחק הליכה מאותה נקודה Petite Anse וגם Anse Cocos.

מסעדות וברים

Bikini Bottom - באזור החוף הצפון מזרחי של לה דיג ישנו בר קטן צבעוני ולצידו אננס ענקי ממנו מגישים משקאות מרעננים ונשנושים. המקום מעוצב ממש הישר מתוך סצנה בסדרה בובספוג. באזור של הבר מסתובבים צבי ענק שהופכים את כל הביקור לחוויה מומלצת.

Le Repaire - מלון בוטיק קטן ומקסים ששוכן על החוף עם גינה יפיפיה ובריכות חמודות. המלון ידוע בזכות המסעדה האיטלקית שבו שנחשבת למסעדה טובה ומומלצת באי. המקום נמצא כ-10 דקות הליכה מהנמל של האי.

Mahe - מאהה

הוא האי המרכזי בו ממוקם שדה התעופה הבינלאומי המרכזי. מאהה הוא אי גדול ויש בו המון מה לעשות. אפשר לטייל במאהה למשך מספר ימים ולבקר בחופים ואטרקציות שונות עם המון נקודות קסומות. הפעם הגעתי למאהה כדי לנוח במלון טוב אחרי כל הטיולים.

מלון מומלץ - Constance Ephilia

קונסטנס היא רשת מלונות בעלת 7 מלונות באזור האוקיינוס ההודי. זאת הפעם הראשונה שלי כאורחת ברשת קונסטנס והופתעתי לטובה. רמת שירות מהטובות בעולם, צוותים מקצועיים ושירותיים. מספר מסעדות בסגנונות שונים עם אוכל מצויין, חלק מהמנות שאכלתי במקום היו המנות הכי טעימות שאכלתי מזה מספר חודשים. 

הריזורט ענקי ויש בו למעלה מ-300 חדרים, אבל הוא מפוזר על שטח של עיירה, לכן אין תחושה של עומס. בריזורט מספר בריכות וגם 2 חופים שונים המופרדים זה מזה במפרץ טבעי. בכל חוף אווירה שונה נוף אחר ומים בגוונים שונים. הספא של המלון מעולה, עברתי בו עיסוי שהיה מצויין. במלון מועדון ילדים מצויין עם מטפלות ופעילויות במשך כל שעות היום.

דרוש הוא אי באורך 6 קילומטרים, אליו מגיעים בטיסה שאורכת כ-20 דקות ממאהה, יש באי מעט תושבים מקומיים, חווה חקלאית, גידולי קוקוסים, חופים יפהפיים, וילות נופש של עשירי סיישל וריזורט יוקרתי מרשת פור סיזנס.

Four Seasons Desroches

הריזורט שנמצא באי דרוש נותן תחושה של מלון על אי בודד. האווירה יחודית כמו האווירה הייחודית שמקבלים באיים המלדיביים. החדרים מיוחדים מאוד: כל החדרים הם וילות, עם גינה פרטית, בריכה וגישה ישירה מהחדר לחוף הים. במקום 3 מסעדות שונות, בריכות, חדר כושר ומועדון ספורט ימי.

באי שני חופים מומלצים: Madame Zabre ו-Aquarium beach שמתוחזקים בידי הפור סיזנס עם מקלחות, שירותים ושירות לאורחים. ניתן להזמין פיקניק חלומי בחוף ולצאת מהחוף לפעילויות ספורט ימי, ישנם קיאקים ושנורקלים זמינים לשימוש האורחים. באי חיים ומסתובבים צבי ענק נחמדים, בליווי הצוות ניתן לקטוף ענף מהעצים של האי ולהאכיל אותם, חוויה מקסימה לכל המשפחה.