השמיים פתוחים, אבל הקורונה איתנו והאמת היא שלמדינה שלנו יש כל כך הרבה מה להציע, כך שהיא לא נופלת משום יעד בחו"ל. השבוע, כשהערבים מתחילים להתקרר והסתיו מידפק על חלוננו - בחרתי להאיר על צפון הארץ. הטיילים שבינינו יודעים כמה נוח לתכנן טיולי כוכב, עם נקודת עוגן שקרובה לכל - אם זה באיטליה, ואם זה באוסטרליה או בכל יעד בעולם, וגם כאן בארץ. לכן הפעם נתייחס ללוקיישן שהפך בשנים האחרונות ליעד אטרקטיבי במיוחד בצפון הארץ - קיבוץ עין זיוון.

הקיבוץ מהווה נקודת יציאה למגוון טיולים ואטרקציות שבצפון רמת הגולן. לא משנה אם אתם מתכננים טיול בנחלי האזור, שמורות הטבע, הר אביטל, הפארק הוולקני או החרמון, זה מקום מצוין לשים בו את הראש. מעבר לזה, הוא גם מקום נהדר לחובבי הקולינריה והיין, לחובבי טיולי הג'יפים לזוגות ומשפחות עם אפשרות לארוחת שף, טיול שקיעה או זריחה וספארי לילה.

כשמתכננים טיול בדרך כלל רוצים לנצל מקסימום מהזמן לנטו חוויות ולא להסתבך במציאת מלונות שונים בכל לוקיישן, אלא למצוא מוקד מרכזי שקל לצאת ממנו ולחזור אליו לשלל אטרקציות ופעילויות. כזה הוא כפר הנופש בעין זיוון, שמשלב אווירה כפרית עם נוף מרהיב של מדשאות רחבות ידיים, מטעי פירות הקיץ וכרמי יין. הוא נמצא במסלול של "שביל הגולן" הפופולרי ובסמוך אליו אתרי טיול לצפייה בתופעות טבע שנותרו מהתפרצות הרי הגעש באזור לפני אלפי שנים, ועוד לא מעט מסלולים ומוקדי משיכה.

בכפר הנופש 49 בקתות עץ וחדרי אירוח בסטנדרט מפנק שלא נופל מזה של בתי מלון מפונפנים, עם עיצוב מודרני ומתקנים שמאפשרים חוויה מושלמת: מפינת מנגל ופינות ישיבה חיצוניות ופנימיות כמו שהישראלים אוהבים ועד סאונה פרטית בבקתות העץ היוקרתיות. אורחי הכפר נהנים ללא תשלום נוסף גם מבריכת שחייה (בעונה), מגרשי טניס, סדנאות ומתקני פעילות לילדים.

ארוחת הבוקר המוגשת בחלל אינטימי כוללת ירקות ופירות טריים היישר מחקלאי עין זיוון והמטעים הסמוכים, לצד מגוון רחב של סוגי גבינות, סלטים, לחמים טריים, מאפים ועוד.

כפר הנופש עין זיוון (צילום: תיירות עין זיוון)
כפר הנופש עין זיוון (צילום: תיירות עין זיוון)

מחירים לעונה: לילה לזוג בבקתה כולל ארוחת בוקר: באמצע השבוע - החל מ־550 שקל, בסופ"ש - החל מ־800 שקל. לפרטים: 073-7576880, enzivan.co.il.

אחרי שמתמקמים בבקתות, זה הזמן לצאת וליהנות ממה שיש לקיבוץ להציע, כולל שני יקבים - יקב בהט ויקב פלטר. אנחנו ביקרנו ביקב בהט (כשר) של עופר בהט, אגרונום ומומחה לשימור וקירור פרי, אשר חלם במשך שנים להפיק יין משלו, מענבי צפון רמת הגולן. תהליך הפקת היין ביקב מושתת על שיטה מסורתית משלב הבציר, דרך יישון בחביות עץ ועד שלב הבקבוק. הטיפול ביין מתבצע בעיקר בתהליכים ידניים. היינות של יקב בהט עוברים יישון בחביות עץ אלון למשך 12־18 חודשים ומתיישנים עוד כשנה נוספת בבקבוקים לפני שהם מוצאים למכירה.

במרכז המבקרים זוכים להצצה לחדר החביות ולתהליך ייצור היין. ניתן כמובן ליהנות מטעימות יין וארוחה, ולצד היין ניתן ליהנות מפיצריית בוטיק הפועלת במקום. במקום חנות בוטיק עם מגוון רחב של גבינות, יינות, ליקרים בטעמים שונים וכן ליקר דובדבן ומעדנים מתוצרת הגולן והסביבה. ואם לא די בכך, בימים אלה עופר השיק במתחם דוכן BURGER חדש לחובבי ההמבורגרים.

יקב בהט (צילום: מיטל שרעבי)
יקב בהט (צילום: מיטל שרעבי)

טלפון: 0542468019, אתר: bahatwinery.co.il

לאורך כל הטיול לא היה אדם שפגשנו ולא בירר אם כבר היינו ב"מטרלו" - מאפייה ששמה הולך לפניה והפכה לגמרי למאסט עבור כל מי שמגיע לאזור. עדי פרץ, צלם קולינריה צעיר, שהחליט לתרגם את אהבתו לאוכל, פתח לפני כשנתיים וחצי, את "מטרלו" (מערוך באיטלקית) - בית קפה-מאפייה, בסמוך לכפר הנופש. והאמת? לא סתם יש תור של פודיז שמחכים להיכנס ולטעום - וההמתנה שווה את זה ופרץ לא מאכזב. הכל טרי וטעים ברמה שאין מישהו שלא מעמיס עוד פחמימות לדרך (וכן, גם אנחנו לא התאפקנו). התפריט משתנה מדי שבוע, המנות מתחלפות בהתאם להיצע העונתי של פירות חקלאי עין זיוון. ניתן לעשות הזמנה מראש ולקחת לחדר האירוח בכפר הנופש עין זיוון או לפיקניק.

מטרלו (צילום: עדי פרץ)
מטרלו (צילום: עדי פרץ)

ימי פתיחה: שלישי־שבת, בשעות 9:00־13:00, לפרטים: "מטרלו" - 077־6020721.

 
ואם אתם פחות בקטע של מאפים, כריכונים וסלטים - פרץ פתח לאחרונה גם את "החומוסייה" - חומוס בהכנה ביתית, הממוקמת בסמוך ל"מטרלו". בתפריט ניתן למצוא לצד החומוס והתוספות גם לבנה ומשוואיה, מסבחה, מנת פלאפל (גם ללא גלוטן), קראנצ'יפס וסלטים. לקינוח: כנאפה ומלבי מומלצים מאוד, ואל תשכחו גם להרים איזו כוסית של אוזו, ערק או בירה - כי בכל זאת מדובר בחופשה.

ימי פתיחה: משלישי עד שבת, בשעות: 10:00־15:00. לפרטים: 077־6020721.

אחרי שאכלנו, ובין מסלול למסלול, מומלץ לעצור במפעל בוטיק ובית הקפה "שוקולד דה קרינה - DE KARINA" (כשר) בעין זיוון. לצד בית קפה שוקולד עם תפריט עשיר במשקאות שוקולד ייחודיים, מילקשייקים, גלידות וקינוחים מפתיעים שמכינים במקום, ניתן ליהנות מסדנאות מתוקות במרכז המבקרים. המרכז הוא חוויה לילדים ולגדולים, בכל גיל - החל מסיפורה האישי והציוני של השוקולטיירית קרינה, דור שלישי למסורת משפחתית בת מאה שנות ייצור שוקולד, דרך ניחוחות השוקולד והגלגלים נוטפי השוקולד של מכונות הייצור, ועד התנסות אישית בהכנת שוקולד. בסדנה במקום מקבלים ערכה אישית וחומרי גלם איכותיים, מילויים שונים, תוספות צבעוניות וכל מה שצריך כדי להתנסות, להצטלם, לטעום, לעצב וליצור מוצרי שוקולד גורמה, בהדרכה מקצועית. את התוצרים מקבלים בקירור באריזה אישית הביתה. כמובן שבמקום פועלת גם חנות הבוטיק עם מוצרי DE KARINA, מוצרי שוקולד גורמה, פרלינים, טראפלס וליקרים עשירים.

סדנת שוקולד  (צילום: עדי פרץ)
סדנת שוקולד (צילום: עדי פרץ)

ימי פעילות: ימים שני־חמישי, בשעות 10:00־17:00, ימי שישי - 9:00־15:00, בימי שבת וראשון - סגור. כדאי להתעדכן כל העת לגבי זמני הפעילות המשתנים. פעילות ילד ומבוגר - 69 שקלים (החל מגיל 3). טלפון: 04־6993622 אתר הבית: de-karina.co.il

וסליחה מהטבעונים והצמחונים, אבל אי אפשר לבקר בצפון בלי ליהנות מאחת ממסעדות הבשרים המשובחות. בכביש 91, בלב המרחבים הפתוחים ואוצרות הטבע, תמצאו את "חוות ג'ילבון" - מסעדת בשרים שנוסדה בסוף שנות ה־90 עלי ידי אבי וניר ללוש, אב ובן. כשמגיעים לשם מרגישים הכי טקסס־דיינר סטייל מערבונים אמריקאיים שמכניסים אותנו היישר לאווירה, ואת הכל בנו השניים במו ידיהם.

התפריט של "חוות ג'ילבון" פועל על טהרת "מהמרעה לשולחן" וכולל מגוון נתחי בשר משובחים והמבורגרים. אל אלה מצטרפות מנות ראשונות, לחם ומטבלים. למי שמבקר לראשונה במסעדה אמליץ על ארוחת חוואים זוגית.

חוות הג'לבון  (צילום: חוות הג'לבון )
חוות הג'לבון (צילום: חוות הג'לבון )

שעות פעילות: ראשון 17:00־22:00, שני־שבת 22:00-12:00. לפרטים ולהזמנת מקום: gilabun.net