ההמלצה של הדיילים להתגבר על פחד הטיסה: חרדת טיסה היא אחת מהפוביות המטרידות ביותר שאדם יכול לחוות. לא רק שהדבר עלול להגביל את מי שסובל ממנה מלצבור חוויות ולהגיע למקומות בעולם, הוא גם יכול לגרום לירידה משמעותית באורח החיים, ולעיתים אפילו בקושי לחשוב על האפשרות של להתגבר על הפחד, במידה ונוצרת הימנעות.

למזלנו, ברשת הטיקטוק חברים גם אנשים שמכירים את התופעה ויודעים איך לטפל בה - ממקור ראשון. המשתמש @thoffiee הוא דייל מקצועי, ובחר להקדיש כמה סרטונים מהעמוד שלו כדי להתמודד עם הסוגייה שכנראה רווחת הרבה יותר ממה שרובנו עשויים לחשוב. מה הוא ממליץ לעשות?

1. תגיעו לשדה התעופה מוקדם

התרגלות, כנראה, לסיטואציה שמעתה אנחנו נמצאים במצב של "לפני טיסה", עוזרת להתגברות על הפחד בעת הכניסה למטוס. איך מעבירים את הזמן במקום לפחד מכך שתכף הולכים לטוס? הדייל ממליץ לשמוע מוזיקה שאוהבים. אנחנו ממליצים גם אולי לקרוא ספר, לדבר עם מישהו במידה ואתם לא נוסעים לבד, ולנסות להעביר את המוח ממחשבות טורדניות על החרדה, שעלולות רק להגביר אותה. 

נתב''ג, ארכיון (צילום: פלאש 90)
נתב''ג, ארכיון (צילום: פלאש 90)

2. תיידעו את צוות האוויר

כשנכנסתם למטוס, ופגשתם את הדיילים והדיילות, אל תתביישו ותספרו שאתם חווים או סובלים מחרדת טיסה. הם כבר ידעו איך להתמודד עם זה. הדייל מוסיף כי הצוות מחוייב לעבור אצל החוששים לטוס מדי פעם לאורך הטיסה כדי לוודא שהכל בסדר. 

3. הימנעו מאלכוהול וממשני תודעה

לאלכוהול יש יכולת לגרום לנו אולי להיות קהי חושים, או עייפים ומרוצים, אבל במקרים מסויימים של חרדה - הוא עלול להפוך לחומר בערה. השימוש בכלל בחומרים משני תודעה עשוי לגרום להחרפה של החרדה והרגשת חוסר הנוחות שבטיסה, ולמרות שהוא מפתה וזמין, אם נתקלתם בעבר במצבים של פאניקה במטוס, תדאגו להימנע ממנו. תרופות אחרות, עם זאת, בייחוד כאלה באישור רופא - מומלצות כדי להרגיע סטרס.

אלכוהול (צילום: ingimage ASAP)
אלכוהול (צילום: ingimage ASAP)

4. תתייעצו עם רופא

אם המצב שלכם חמור, אומר הדייל המנוסה, כדאי שתדברו עם איש מקצוע, בייחוד עם רופא המתמחה בבריאות הנפש. זו לא בושה להגיד שאתם מפחדים מטיסות, ולנסות לבקש וגם לקבל עזרה בנושא. זה קורה להרבה יותר אנשים ממה שאנחנו נוהגים לחשוב, ואין בזה שום פסול, הרי בני אדם לא נולדו עם כנפיים, ולא לכולם מתאים לעוף בגובה של 10 ק"מ מעל האדמה למשך כמה שעות. 

5. הטיסה היא דבר בטוח לחלוטין

עם כל כמה שטיסה היא מעמד מפחיד עבור רובנו, יש לזכור שהיא דבר בטוח לחלוטין. השלבים הרגישים בה הם ההמראה והנחיתה, ודווקא הם, בניגוד לחלק העיקרי של הטיסה, קרובים יותר לקרקע - ולכן קל יותר להימנע מתקלות חמורות במקרה חירום. ולגבי כיסי אוויר - הדייל מוסיף טיפ משלו - אם צוות האוויר לא מתרגש מהם, גם לכם אין שום סיבה להתרגש מהם.