שגריר איראן באו"ם, מג'יד תחתורוואנצ'י הטיח בישראל האשמות על תוקפנות מצידה באזור והתלונן על כך בפני ראש מועצת הבטחון של האו"ם, כך דווח ב-Tasnim News באיראן. "במהלך החודשים האחרונים עלה מספר האיומים הפרובוקטיביים וההרפתקנים של המשטר בישראל בהתמדה מדאיגה", כתב השגריר האירוני במכתבו הרשמי.  

תחתורוואנצ'י התנגח בעבר בישראל, כך, לפני מספר שבועות התלונן נגד נאומו של ראש מהממשלה נפתלי בנט וטען כי הוא "מלא שקרים". באותו נאום אמר בנט כי איראן מנסה לשלוט באזור. על כך אמר השגריר: "נאומו של ראש ממשלת ישראל היה מלא בשקרים על איראן". 

"המחאה שלנו נגד האיומים הקודמים של המשטר בשנת 2021 באה לידי ביטוי במכתבינו למועצת הביטחון של האו"ם ב-1 בפברואר, 12 באפריל, 27 באוגוסט וב-14 בספטמבר", הוסיף תחתורוואנצ'י בפנייתו. עוד נאמר כי קיימים איומים שיטתיים מפורשים מצד "המשטר" הישראלי וכי הדבר מהווה הפרה של החוק הבינלאומי, בפרט סעיף 2 (4) לאמנת האו"ם. יש לזכור שאזהרה זו מגיעה מפי מדינה שמנהיגיה איימו לא פעם להשמיד את ישראל.

"העובדה שהמשטר הישראלי ממשיך 'להרוס את יכולות איראן' מוכיחה ללא ספק כי היא הייתה אחראית להתקפות טרור נגד תוכנית הגרעין השלווה שלנו בעבר", אמר שגריר איראן. "בהתחשב בהיסטוריה המאיימת של שיטות היציבות של המשטר הישראלי באזור, כמו גם המבצעים הסמויים שלו נגד תוכנית הגרעין של איראן, יש לטפל במשטר כדי לעצור את כל האיומים וההתנהגות המפריעה", הוסיף.