"משחק הדיונון" (Squid Game), סדרת הטלוויזיה הקוריאנית שכבשה את העולם וזכתה להצלחה מסחררת גם בישראל, הוכרזה לאחרונה כסדרת הטלוויזיה הנצפית ביותר בהיסטוריה של נטפליקס. העלילה מספרת על מאות אנשים בעלי קשיים כלכליים, שמקבלים הזדמנות מסתורית להשתתף בטורניר משחקי ילדים, רק בגרסה אלימה, מצמררת וגורלית במיוחד.

כעת, המשחק מתעורר לחיים, בעת שהמרכז לתרבות קוריאנית באבו דאבי יארח השבוע "משחק דיונון" ממשי. עם זאת, יהיו בו כמה הבדלים משמעותיים: מצד אחד, הזוכים לא יחזרו הביתה עם הפרס הראשון של 38 מיליון דולרים. מצד שני, המפסידים לא יאבדו את חייהם, אלא פשוט ינופו מהמשחק ויהפכו להיות צופים בו. מה שכן, המשחקים שייערכו באבו דאבי יהיו זהים לאלו שהוצגו בסדרה.

משחק הדיונון (צילום: נטפליקס)
משחק הדיונון (צילום: נטפליקס)

"המשחקים שמוצגים בסדרה של נטפליקס פופולריים בקרב ילדים בקוריאה, ומזכירים למבוגרים קוריאנים זיכרונות ילדות נוסטלגיים", אמר נאם צ'אן-וו, מנהל המרכז לתרבות קוריאנית באבו דאבי. "עם זאת, משחקים מסורתיים דומים משוחקים על ידי ילדים גם כאן, באבו דאבי". עוד הוסיף נאם צ'אן-וו, כי הוא מקווה שהפופולריות לה זכתה "משחק הדיונון" ברחבי העולם, תביא עמה הזדמנות להפיץ גם היבטים נוספים של התרבות הקוריאנית. כך למשל, האנגול (האלפבית הייחודי של השפה הקוריאנית), אמנות הלחימה טאקוונדו, דרמות טלוויזיה נוספות וסרטי קולנוע קוריאניים.

אתר Travel and Leisure מדווח כי המשתפים בגרסה האמיתית של "משחק הדיונון" ישתתפו בארבעה משחקים מתוך אלו שהוצגו בסדרה, כולל שניים שהפכו להיות ויראליים בטיק-טוק. המשחקים יהיו "דג מלוח", "דלונגה" (שליפת הצורות החרוטות בעוגיות), משחק הגולות והמשחק דמוי הפוגים, בגרסת הנייר. אבל לפני שאתם רצים להזמין כרטיס טיסה לאבו דאבי, כדאי לדעת כי רק 30 משתתפים יזכו לשחק במשחק, והוא פתוח אך ורק לתושבי איחוד האמירויות. מי שייבחרו להשתתף, יעטו על עצמם את הבגדים הוורודים שלבשו השומרים בסדרה.