המועצה המקומית גדרה סגרה את המרכול של החקלאי משה קירשנר שמכר את תוצרתו החקלאית ישירות לצרכן, וזאת מאחר ולא החזיק רישיון עסק למרכול כפי שנדרש בחוק. חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) יזם הצעת חוק שמטרתה לאפשר לחקלאים למכור באופן ישיר ללקוחות את התוצרת החקלאית שלהם, ושוחח על כך הערב (חמישי) בתוכנית "איפה הכסף" עם ליאת רון ואריה מליניאק ב-103FM.

"אנחנו נאבקים שנים כדי להוריד את יוקר המחיה בישראל, ואני יודע שיש בעיה בכל מה שקשור לפערי התיווך – חקלאי מייצר פרי וירק, וכדי שהפירות והירקות יגיעו לדוכני הסופרמרקט הם צריכים לעבור כמה ידיים, כל יד גוזרת את הקופון שלה, ובסוף המחיר מתגלגל לאזרחי ישראל. כששמעתי את הסיפור על החקלאי משה קירשנר הבנתי שצריך לעשות מעשה, משום שאם נאפשר לחקלאים למכור את התוצר שלהם ישירות לאזרח נחסוך הרבה מאוד כסף לאזרח, וגם נאפשר לחקלאי להתקדם ולהתפתח כלכלית. ענף החקלאות בישראל צריך סיוע ועזרה, אם אנחנו כנבחרי ציבור יכולים לעשות זאת זה מבורך", אמר זוהר.

"צריך להיות בבקרה על העניין הזה. לא נוכל לאפשר לכל אחד להקים מרכול ארעי שכזה. אני לא רוצה להעמיס רגולציה על החקלאים, אבל אנחנו צריכים לשמור על בריאות הציבור ושלום הציבור, ועלינו לדאוג שהדברים יהיו סטריליים, מסודרים ונקיים. אמנם עם פירות וירקות הסיכוי שיהיו בקטריות ודברים שעלולים לפגוע בבריאות הציבור הם פחותים מאשר במכירת חלב או בשר, ולכן אין מחלוקת על כך שהרגולציה בעניין הזה צריכה להיות פחותה ולא כזאת רדיקלית. בהתאם לאופן בו החקיקה הזאת תתקדם, אנחנו צריכים לאפשר לחקלאי למכור את מרכולתו ישירות לאזרח, ולא לעבור דרך התיווך שמוביל לכך שגופים רוכשים מחקלאי במחיר נמוך, ובסוף זה מגיע לאזרח במחיר הרבה יותר גבוה", הוסיף.

אריה מליניאק שאל את ח"כ זוהר, "האם קירשנר הוא חבר מרכז הליכוד?". על כך השיב זוהר, "התשובה היא לא. מדהים לגלות שהוא מפא"יניק, כנראה. אנחנו משרתים את כלל אזרחי ישראל, ועושים את מה שטוב לכל אזרחי ישראל. לעומת זאת, ראש העיר גדרה הוא חבר מרכז ליכוד".

"בכלכלה ליברלית כוחות השוק מנצחים הכל. התחרות היא זאת שמנצחת. אם יהיה שפע של היצע ותחרות בין הרבה אנשים שיכולים למכור את המוצר, אז בסוף מחיר המוצר ירד. הגישה הכלכלית-ליברלית היא דבר בסיסי שאני מאמין בו וכך גם מפלגת הליכוד. צריך לקבוע רגולציה, אני לא יודע אם חקלאים שיסתובבו בשכונות וימכרו את התוצרת שלהם זה הדבר הנכון, אני לא יודע איך זה צריך להיראות בסוף. החוק רק בתחילת דרכו, ברור שיהיו התנגדויות והרבה בעלי רשתות לא ירצו בו ואולי אפילו ינסו לטרפד את החקיקה, אבל אני אדם נחוש – אם אני מאמין בסוגיה וחושב שהיא יכולה לסייע לאזרחי ישראל, איאבק עבורה", המשיך.

בהמשך ח"כ זוהר הביע דעתו על הסיכויים שדווקא קולות בקואליציה יתנגדו לחוק, בשל העימותים החוזרים ונשנים בין הקואליציה לאופוזיציה: "יש תמיכה גם מצד הקואליציה והממשלה. בימים אלה, אנחנו מוצאים את עצמנו מצליחים לעבוד בצורה שטובה לאזרחי ישראל. אנחנו יודעים לעשות מה שטוב לאזרחי ישראל ולשים את המחלוקות בצד. עברנו ארבע מערכות בחירות מאוד אינטנסיביות ויצריות, מן הסתם זה לא קירב את הלבבות יותר מדי, אני מדבר בזמן האחרון על כך שצריך לשנות את השיח".

לבסוף, התייחס ח"כ זוהר לפרשת השר אלעזר שטרן, שפסל את עצמו מהמועמדות לתפקיד יו"ר סוכנות היהודית בעקבות התבטאותו בנוגע לגריסת תלונות אנונימיות על הטרדות מיניות בזמן כהונתו כראש אכ"א.

"אני לא גרסתי אף פעם שום מסמך", הדגיש ח"כ זוהר, "אני תמיד אומר שצריך לבדוק כל טענה כדי שהאמת הטהורה תצא לאור, אבל לא הייתי ממהר לחרוץ גורלות. צריך לבדוק כל תלונה, אבל אני חושב שכשאתה רוצה לבדוק נושא מסוים, צריך לקבוע כי עד שהנושא לא מתברר – תהיה עליו חשאיות. היו מקרים רבים שהוגשה תלונה נגד אנשים והתקשורת חגגה על זה, לאחר מכן התלונה התבררה כלא נכונה ואותו אדם שילם את המחיר המקסימלי והכפישו את שמו. כשהתגלה שהוא בסדר, שמו את זה באיזו קובייה קטנה שאף אחד לא ראה. צריך לקבוע שכל תלונה נבדקת והכל נפתח לביקורת, אבל עד שאין ממצאים ודאיים שקובעים כי אדם מסוים אשם, הנושאים הללו חייבים להישמר בחשאיות מוחלטת".