יושב ראש ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ח"כ רם בן ברק, הודיע הערב (חמישי) על הקפאת פעילותה של עו"ד ליניר אבו הזאז, יועצת לשכתו. בהודעתו, אותה צייץ ברשת הטוויטר, מסר בן ברק כי "בחזרתי ארצה אבצע בירור מעמיק שלה ומול גורמים נוספים בדבר שאלות שעלו בנוגע להתנהלותה ואקבל את מסקנותיי בהסכם".

הודעתו מגיעה על רקע טענות שהועלו באתר "הקול היהודי" נגד עו"ד אבו הזאז, העובדת כיועצת בלשכתו של חבר הכנסת, על כך שבעבר השתתפה בקורס מסויים, בו הצטלמה עם שייח'ים "מסיתים ותומכי טרור". את הטענות העלה לאחר מכן ח"כ איתמר בן גביר, שפנה במכתב לח"כ בן ברק וביקש ממנו לפטר את היועצת "או לפחות להעבירה מתפקידה היות ומדובר בסיכון ביטחוני".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "בקואליצייה לא רק יושבים עם תומכי טרור, אלא גם מעסיקים את חבריהם. מדובר בשערורייה, כשיועצת יו״ר הוועדה החשופה לחומרים מסווגים, רגישים, ובטחוניים מתרועעת עם תומכי טרור, היא מסכנת את בטחון ישראל. מצופה מיו"ר הוועדה לפטר את היועצת, או לפחות להעבירה מתפקידה ולשלול לה את הסיווג הבטחוני".

חבר הכנסת מיש עתיד סיכם את הודעתו על הקפאת פעילותה של היועצת באמירה: "כיו"ר ועדת חוץ וביטחון, אעמיד תמיד את נס ביטחון המדינה לפני כל שיקול אחר".

בתגובה לתחקיר שפורסם ב"קול היהודי", מסרה עו"ד ליניר אבו-הזאז: "בפתח הדברים אציין כי השתתפותי בקורס הינה על דעתי האישית בלבד ונעשתה בסופי שבוע ולא במסגרת תפקידי, ומטרתה הינה העשרת ידע ולימודי ההיסטוריה הרווחת במקום. בנוסף חשוב לי להבהיר, בזמן הפגישה ולאחר מכן במהלך הצילום לא ידעתי על הדברים המיוחסים להם".